HRICOVÁ, Lenka. Dětské audiologické poradenství a raná intervence u sluchově postižených dětí v Německu, Heidelberg, Badensko-Württembersko (Children Audiology Counseling System of Early Intervention for Children with Hearing Impairment in Germany, Heidelberg, Baden-Württemberg). Speciální pedagogika. Praha, 2009, vol. 19, No 4, p. 291-304. ISSN 1211-2720.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dětské audiologické poradenství a raná intervence u sluchově postižených dětí v Německu, Heidelberg, Badensko-Württembersko
Name (in English) Children Audiology Counseling System of Early Intervention for Children with Hearing Impairment in Germany, Heidelberg, Baden-Württemberg
Authors HRICOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Speciální pedagogika, Praha, 2009, 1211-2720.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037421
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) sluchově postižené děti; raná péče - včasná intervence pro děti se sluchovým postižením; dětské audiologické poradny; audiometrie; audiometrická vyšetření; diagnostika; úkoly rané péče; kazuistiky
Keywords in English hearing impaired children; early care for children with hearing impairment; children audiology counselling service; audiometry; audiometry investigations; diagnostics; tasks of early care; casuistics
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D., učo 79581. Changed: 9/3/2011 10:00.
Abstract
Stať se týká speciálně pedagogického poradenství surdopedického v Německu, činnosti dětských audiologických poraden a pracovišť rané péče pro sluchově postižené děti. Čerpá ze stáže na samostatném pracovišti při zařízení Hör-Sprachzentrum Heidelberg/Neckargemünd, Staatliche Schule für Gehörlose, Schwerhörige und Sprachbehinderte (Sluchové a řečové centrum HD/NGD; Státní škola pro neslyšící, nedoslýchavé a jedince s vadami řeči) v německém městě Heidelberg ve spolkové zemi Baden-Württemberg, na pracovišti Pädoaudiologische Beratungsstelle (Dětská audiologická poradna). Článek vznikl jako výstup z projektu č. 55, Podpora internacionalizace doktorského studia a zahraničních zkušeností mladých pracovníků bezprostředně po získání Ph.D., řešeného na PdF MU v rámci rozvojového programu MŠMT pro VVŠ pro rok 2008 č. 2b. Výsledky šetření byly získány v rámci výzkumu.
Abstract (in English)
The article is concerned with deaf counseling in Germany, and involves work with children who receive audiological counseling and those who are placed in an early care centre. Data were collected in Pädoaudiologische Beratungsstelle (children audiology counseling service) by institution Hör-Sprachzentrum Heidelberg/Neckargemünd, Staatliche Schule für Gehörlose, Schwerhörige und Sprachbehinderte (Hearing and speech centre HD/NGD; State school for the deaf, hard of hearing and persons with speech defects) in Heidelberg, Germany. The results have been obtained during a research.
PrintDisplayed: 26/5/2024 09:06