Detailed Information on Publication Record
2009
Základy psychologie komunikace
VYBÍRAL, ZbyněkBasic information
Original name
Základy psychologie komunikace
Name in Czech
Základy psychologie komunikace
Name (in English)
The Basics of the Psychology of Communication
Authors
VYBÍRAL, Zbyněk (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Bratislava, Hradiská, E., Brečka, S., Vybíral, Z.: Psychológia médií, p. 34-52, 19 pp. Učebnice masmediálne, 2009
Publisher
Eurokódex
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/09:00037444
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-80-89447-12-1
Keywords (in Czech)
komunikace; vyjadřování; verbální; neverbální
Keywords in English
communication; verbal; nonverbal
Tags
Reviewed
Změněno: 7/12/2009 17:25, prof. PhDr. Zbyněk Vybíral, Ph.D.
V originále
Pojednání o základech komunikace se v úvodu vyrovnává s otázkou: Co je komunikace? Navazují popis a analýza procesu, obsahu a důvodů komunikování. V rámci forem komunikování jsou probrány nejen verbální a neverbální stránka, ale také vybrané dnešní aspekty jako anglicismy, terminologie, redundance nebo funkce otázek. Komunikace v médiích slouží také klamání adresátů a je dovedností z oblasti přetvářky a manipulace. Autor se věnuje rovněž proměnám komunikace ve věku technologií a zakončuje základní charakteristikou rozhovoru.
In English
The introductory chapter of the book pays attention to the content, process and meaning of communication in human life. And particularly in the massmedia-word. The reason for communication via media might be e.g. deception and coercion, as well. Communication could be seen as a social skill for fulfilling a scope of motivation related to diverse secret, or private aims. Author describes e.g. the use of English words within Czech language, or technical terms in interactions. Some other psychological and coercive aspects of the communication are described. The chapter ends with the brief analysis of interview.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
|