C 2009

Bewegtes Lernen und psycholinguistischer Deutschunterricht bei Kindern mit gestörter Kommunikationsfähigkeit

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Bewegtes Lernen und psycholinguistischer Deutschunterricht bei Kindern mit gestörter Kommunikationsfähigkeit

Name in Czech

Učení se s pohybem a psycholingvistika ve výuce němčiny u žáků s narušenou komunikační schopností

Name (in English)

Learning with Movement and Psycholinguistic in Teaching of German to Pupils with Impaired Communication Ability.

Edition

1. vyd. Brno, Didaktik des Deutschen als Fremdsprache und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre, p. 104-113, 10 pp. 2009

Publisher

ACADEMICUS

Other information

Language

German

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-87192-04-7

Keywords (in Czech)

narušená momunikační schopnost; učení a vyučování cizích jazyků; učení se pohybem; psycholinguistika

Keywords in English

impaired communication ability; learning and teaching of foreign language; learning with movement; psycholinguistic;
Změněno: 31/3/2011 21:24, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Die Studie befasst sich mit den Fragen des Fremdsprachenunterrichts für Schüler mit gestörter Kommunikationsfähigkeit. Die theoretischen Grundlagen sowie die konkreten Vorschläge für den Unterricht gehen von den Erkenntnissen der Psycholinguistik aus.

In Czech

Studie se věnuje problematice výuky cizích jazyků u žáků s narušenou komunikační schopností. Teoretická východiska i konkrétní náměty pro výuku se opírají o poznatky psycholingvistiky.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education