JANÍKOVÁ, Věra. Bewegtes Lernen und psycholinguistischer Deutschunterricht bei Kindern mit gestörter Kommunikationsfähigkeit (Learning with Movement and Psycholinguistic in Teaching of German to Pupils with Impaired Communication Ability.). In JANÍKOVÁ, Věra and Brigitte SORGER. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre. 1st ed. Brno: ACADEMICUS, 2009, p. 104-113. ISBN 978-80-87192-04-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Bewegtes Lernen und psycholinguistischer Deutschunterricht bei Kindern mit gestörter Kommunikationsfähigkeit
Name in Czech Učení se s pohybem a psycholingvistika ve výuce němčiny u žáků s narušenou komunikační schopností
Name (in English) Learning with Movement and Psycholinguistic in Teaching of German to Pupils with Impaired Communication Ability.
Authors JANÍKOVÁ, Věra.
Edition 1. vyd. Brno, Didaktik des Deutschen als Fremdsprache und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre, p. 104-113, 10 pp. 2009.
Publisher ACADEMICUS
Other information
Original language German
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-87192-04-7
Keywords (in Czech) narušená momunikační schopnost; učení a vyučování cizích jazyků; učení se pohybem; psycholinguistika
Keywords in English impaired communication ability; learning and teaching of foreign language; learning with movement; psycholinguistic;
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 31/3/2011 21:24.
Abstract
Die Studie befasst sich mit den Fragen des Fremdsprachenunterrichts für Schüler mit gestörter Kommunikationsfähigkeit. Die theoretischen Grundlagen sowie die konkreten Vorschläge für den Unterricht gehen von den Erkenntnissen der Psycholinguistik aus.
Abstract (in Czech)
Studie se věnuje problematice výuky cizích jazyků u žáků s narušenou komunikační schopností. Teoretická východiska i konkrétní náměty pro výuku se opírají o poznatky psycholingvistiky.
Abstract (in English)
The study deals with the issue of teaching foreign languages to pupils with impaired communication ability. schopností.The teoretical background and specific activities for the education based on knowledges of psycholinguistic.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 25/4/2024 00:40