HAVELKOVÁ, Marie and Pavel MENŠÍK. K cílům a úkolům celoživotního vzdělávání učitelů vyučujících ((To Goals and Tasks of Lifelong Education of Teachers Teaching Health Education and Biology with the Bounds of Man and Health Field.). In CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ/ LIFELONG LEARNING OF TEACHERS. 1st ed. Brno: TRIBUN EU,s.r.o., Brno, 2009, p. 88-93. EDUCO, č. 7. ISBN 978-80-7399-886-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name K cílům a úkolům celoživotního vzdělávání učitelů vyučujících
Name in Czech K cílům a úkolům celoživotního vzdělávání učitelů vyučujících
Name (in English) (To Goals and Tasks of Lifelong Education of Teachers Teaching Health Education and Biology with the Bounds of Man and Health Field.
Authors HAVELKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor) and Pavel MENŠÍK (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ/ LIFELONG LEARNING OF TEACHERS, p. 88-93, 6 pp. EDUCO, č. 7, 2009.
Publisher TRIBUN EU,s.r.o., Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037468
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7399-886-8
Keywords (in Czech) Dotazník - genetika - Mendelovy zákony - Morganovy zákony - základní genetické pojmy - učebnice přírodopisu - Mendelianum - názorné pomůcky - výuka.
Keywords in English Questionnaire - genetics - Laws of Mendel - Laws of Morgan - basic genetics terminology - Natural Science textbooks - Mendelianum - visual aid teaching.
Changed by Changed by: doc. MUDr. Marie Havelková, CSc., učo 1564. Changed: 31/3/2010 10:35.
Abstract
Bylo by logické, kdyby úvahy o tom, jaká témata v rámci celoživotního vzdělávání učitelům především nabízet, vyplývaly z toho, co je v daném oboru nejvíce potřebné. Protože to, co je nejvíce potřebné, se odvíjí od problémů, které v dané oblasti existují. Je úkolem výzkumu tyto problémy identifikovat. Základní otázkou předběžného výzkumu bylo zjistit, který z předmětů vyučovaných v rámci výše zmíněných oborů, potřebují současní učitelé našich základních škol nejvíce doplňovat, probírat a diskutovat, neboť jim jeho výuka nebo výuka některých z jeho kapitol činí potíže. Bylo zjištěno, že tímto předmětem je jednoznačně genetika. Proto byl další výzkum zaměřen na zkoumání příčin, proč je to právě genetika, a dále na zjištění, jak je vlastně na našich základních školách v současnosti genetika vyučována.
Abstract (in English)
It would be logical if considerations which themes should be offered with the bounds of lifelong education to teachers would unfold from what is in given field most necessary. Because what is the most necessary is unfold from problems that exist in given field. The aim of this research is to identify these problems. The basic question of preliminary research was to find out which subject taught in the bounds of Health Education and Natural History teachers need to fill in, go through and discuss the most, because teaching the subjects or some of their parts causes them problems. It was found out that the problem part is undoubtedly - genetics. For that reason, next research was aimed at examination why it is just genetics, and how is genetics taught these days in our elementary schools.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 21/8/2024 01:32