BARTOŇOVÁ, Miroslava. Sociální aspekty a strategie přístupů k žákům se specifickými poruchami učení. In VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Sborník z konference s mezinárodní účastí. Výzkumný záměr MSM0021622443. Brno: Paido, 2009, s.28. 2009. vyd. Brno: paido, 2009, 10 s. ISBN 978-80-7315-188-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sociální aspekty a strategie přístupů k žákům se specifickými poruchami učení
Název česky Sociální aspekty a strategie přístupů k žákům se specifickými poruchami učení
Název anglicky Social aaspects and strategies of students with specific learning difficulties
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant).
Vydání 2009. vyd. Brno, VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Sborník z konference s mezinárodní účastí. Výzkumný záměr MSM0021622443. Brno: Paido, 2009, s.28. 10 s. 2009.
Nakladatel paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037486
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-188-1
Klíčová slova anglicky social behaviour; social matureness; student with specific learning difficulties; strategie; self-conception; social learning
Změnil Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 14. 2. 2010 12:42.
Anotace
V našem příspěvku chceme upozornit na některá specifika v oblasti sociálního chování u jedinců se specifickými poruchami učení. Deficity v sociálních dovednostech chápeme jako schopnosti nezbytné k zvládání každodenních situací. Žáci se specifickými poruchami učení nejsou handicapováni pouze tím, že s mnohem větším úsilím dosahují určitých výkonů ve škole. Dostávají se také do náročných sociálních situací, které nedokáží řešit a tím jsou vystaveni dvojnásobné frustraci. Prožívají svůj neúspěch a v důsledku toho nejsou dostatečně pozitivně přijímány svým okolím. Postrádají schopnost empatie, špatně chápou sociální situace a trpí odmítnutím společnosti.
Anotace anglicky
In our articel we would like to give a notice on some specific in area of social behaviour of people with specific learning difficulties. Deficits in social skills are understood like skills which are essential for coping everyday situations. Students with specific learning difficulties are not handicapped only because of more aspiration in achieving effort in school. They get into severe social situations which they are not able to cope and then they are exposed dual frustration. They get their nonsuccess and because of that they are not positively
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 01:46