Detailed Information on Publication Record
2009
Volba povolání u žáků se specifickými poruchami učení
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Volba povolání u žáků se specifickými poruchami učení
Name in Czech
VOLBA POVOLÁNÍ U ŽÁKŮ SE SPECIFICKÝMI PORUCHAMI UČENÍ
Name (in English)
CAREER CHOICE OF PUIPILS WITH SPECIFIC LEARNING DIFFICULTIES
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Paido. Brno, VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Sborník z konference s mezinárodní účastí. Výzkumný záměr MSM0021622443. Brno: Paido, 2009, p. 300-318, 18 pp. 2009
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00037489
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-188-1
Keywords in English
Professional orientation; pupil with specific learning difficulties; education; secondary education; teacher
Změněno: 14/2/2010 12:38, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Problematika profesní orientace u dospívajících jedinců s postižením je stále v popředí zájmu našich i zahraničních odborníků. Záměrem našeho příspěvku je prezentovat výzkum, který byl realizovaný ve speciálních třídách pro žáky se specifickými poruchami učení při základních škol ve městě Brně. Respondenty byli žáci 9. ročníků a zajímal nás jich profesní záměr, volba střední školy a okolnosti, které tuto volbu ovlivňují.
In English
The area of professional orientation at grow-up students with special needs is in the front of interest of our and foreign specialists. The aim of our articel is to present the research which was realised in special classes for pupils with specific learning difficulties at basic schools in Brno. Respondents were the pupils of the last year of study and we were intrested in their professional interest, choice of high school and conditions which have influence on their choice.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|