Detailed Information on Publication Record
2009
Možnosti prevence poruch příjmu potravy v rámci výuky oboru Výchova ke zdraví na Pedagogické fakulte v Brně v reflexi výzkumného šetření
PROCHÁZKOVÁ, Lenka, Marie HAVELKOVÁ and Petr KACHLÍKBasic information
Original name
Možnosti prevence poruch příjmu potravy v rámci výuky oboru Výchova ke zdraví na Pedagogické fakulte v Brně v reflexi výzkumného šetření
Name in Czech
Možnosti prevence poruch příjmu potravy v rámci výuky oboru Výchova ke zdraví na Pedagogické fakulte v Brně v reflexi výzkumného šetření
Name (in English)
Possibilities of prevention of eating disorders in the field of teaching Health Education at the Pedagogical Faculty in Brno in the reflection of the research investigation
Authors
PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor), Marie HAVELKOVÁ (203 Czech Republic) and Petr KACHLÍK (203 Czech Republic)
Edition
Masarykova univerzita. Brno, KACHLÍK, P., MUŽÍK, V. (Eds.). Program Zdraví 21 a výchova ke zdraví 2009. Sborník z konference KALOKAGATHIE Fórum výchovy ke zdraví XII. p. 857-877, 21 pp. 2009
Publisher
MSD, spol. s. r. o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00037514
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4996-3
Keywords (in Czech)
Poruchy příjmu potravy; výzkumné šetření; dotazník; žáci
Keywords in English
Eating disorders; research investigation; questionnaire; pupils
Tags
Reviewed
Změněno: 16/12/2009 11:28, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
V originále
Příspěvek informuje o dílčích výsledcích, jež byly získány pomocí anonymního dotazníkového šetření, kterým byli osloveni žáci brněnských základních škol. Studie mapovala vědomosti, znalosti, postoje a informační potřeby žáků i učitelů o problematice PPP. Z výsledků vyplynula nutnost zvýšit o těchto excesech informovanost, a to nejen u žáků, ale i u učitelů. Rezultáty z dotazníku budou využity při transformaci sylabu předmětů katedry v pregraduální výuce učitelů a zejména při přípravě sylabů předmětů pro kombinovanou formu studia.
In English
The contribution of information on partial results, which were obtained using an anonymous questionnaire survey, students who were approached elementary schools in Brno. The study charted the knowledge, skills, attitudes and information needs of students and teachers on the issue of eating disorders. The results revealed the need to increase awareness about these excesses, not just the pupils but also teachers. Resultat from the questionnaire will be used in transforming the Department of syllabus of courses in undergraduate education teachers, and especially in preparing syllab of courses combined form of study.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|