D 2009

Možnosti prevence poruch příjmu potravy v rámci výuky oboru Výchova ke zdraví na Pedagogické fakulte v Brně v reflexi výzkumného šetření

PROCHÁZKOVÁ, Lenka, Marie HAVELKOVÁ and Petr KACHLÍK

Basic information

Original name

Možnosti prevence poruch příjmu potravy v rámci výuky oboru Výchova ke zdraví na Pedagogické fakulte v Brně v reflexi výzkumného šetření

Name in Czech

Možnosti prevence poruch příjmu potravy v rámci výuky oboru Výchova ke zdraví na Pedagogické fakulte v Brně v reflexi výzkumného šetření

Name (in English)

Possibilities of prevention of eating disorders in the field of teaching Health Education at the Pedagogical Faculty in Brno in the reflection of the research investigation

Authors

PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor), Marie HAVELKOVÁ (203 Czech Republic) and Petr KACHLÍK (203 Czech Republic)

Edition

Masarykova univerzita. Brno, KACHLÍK, P., MUŽÍK, V. (Eds.). Program Zdraví 21 a výchova ke zdraví 2009. Sborník z konference KALOKAGATHIE Fórum výchovy ke zdraví XII. p. 857-877, 21 pp. 2009

Publisher

MSD, spol. s. r. o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00037514

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4996-3

Keywords (in Czech)

Poruchy příjmu potravy; výzkumné šetření; dotazník; žáci

Keywords in English

Eating disorders; research investigation; questionnaire; pupils

Tags

Reviewed
Změněno: 16/12/2009 11:28, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek informuje o dílčích výsledcích, jež byly získány pomocí anonymního dotazníkového šetření, kterým byli osloveni žáci brněnských základních škol. Studie mapovala vědomosti, znalosti, postoje a informační potřeby žáků i učitelů o problematice PPP. Z výsledků vyplynula nutnost zvýšit o těchto excesech informovanost, a to nejen u žáků, ale i u učitelů. Rezultáty z dotazníku budou využity při transformaci sylabu předmětů katedry v pregraduální výuce učitelů a zejména při přípravě sylabů předmětů pro kombinovanou formu studia.

In English

The contribution of information on partial results, which were obtained using an anonymous questionnaire survey, students who were approached elementary schools in Brno. The study charted the knowledge, skills, attitudes and information needs of students and teachers on the issue of eating disorders. The results revealed the need to increase awareness about these excesses, not just the pupils but also teachers. Resultat from the questionnaire will be used in transforming the Department of syllabus of courses in undergraduate education teachers, and especially in preparing syllab of courses combined form of study.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century