BENEŠOVÁ, Pavla. Bewegungselemente im Deutschunterricht bei SchülerInnen mit Lernstörungen (Physical movement in German language teaching in learners with SLD). In Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 11-23. Pd-52/09-02/58. ISBN 978-80-210-5074-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Bewegungselemente im Deutschunterricht bei SchülerInnen mit Lernstörungen
Name in Czech Pohybový prvek ve výuce německého jazyka u žáků s SPU
Name (in English) Physical movement in German language teaching in learners with SLD
Authors BENEŠOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD, p. 11-23, 13 pp. Pd-52/09-02/58, 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language German
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037518
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5074-7
Keywords in English foreign language teaching;specific learning difficulties; Total Physical Response
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Changed: 18/1/2010 18:26.
Abstract
Die körperliche Bewegung kann im Fremdsprachenunterricht verschiedene Rollen annehmen. Im Prinzip kann sie die verbale Sprache begleiten (z. B. Chants und Raps, klatschen beim Singen oder Gestik beim Sprechen), oder sie kann die verbale Sprache vollwertig ersetzen (z. B. Pantomime oder Action Stories). Im vorliegenden Artikel werden praktische Beispiele für den Einsatz im Deutschunterricht methodisch beschrieben. Darüber hinaus werden eine Aktionsforschung und deren Ergebnisse präsentiert (Frühling 2009).
Abstract (in Czech)
Tělesný pohyb může ve výuce cizího jazyka plnit několik úloh. V zásadě může doprovázet verbální komunikaci (např. chanty, rapy, tleskání při zpěvu nebo gestikulování při mluvení), nebo ji může plnohodnotně nahradit (např. pantomima nebo příběhy Action Stories). V následujícím příspěvku jsou metodicky popsány praktické příklady pro použití v hodinách německého jazyka. Kromě toho je zde také prezentován akční výzkum a jeho výsledky (jaro 2009).
Abstract (in English)
The physical movement can have various functions. It can be as a supporting element of verbal communication (chants or raps, hand-clapping by singing or gesticulations by speaking) or it can adequately substitute the verbal communication. The paper describes some practical activities to apply on German language classes. In addition we present the results of the survey conducted in the spring 2009.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 30/5/2024 07:39