J 2009

Teaching Early-Level Foreign Languages tu Pupils with Impaired Pronunciation Ability

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Teaching Early-Level Foreign Languages tu Pupils with Impaired Pronunciation Ability

Name in Czech

Raná výuka cizích jazyků u žáků s narušenou komunikační schopností

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Revija za elementarno izobražovanje/ Journal of Elemantary Education, Maribor, Pedagoška fakulteta, 2009, 1855-4431

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovenia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00037530

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

special education needs; learning difficulties; impaired communication ability; methodology; research
Změněno: 12/12/2009 18:19, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

This article deals with the problems of foreig language pronunciation for primary level pupils with impaired communication abilitites. The article includes findings from special education and psychology reports of the term impaired communication abilitity at the phonetic-phonological impact it has on leearning a foreign language. The conclusion presents some chosen methods of drama education a the results of related research invesigations.

In Czech

Příspěvek se zabývá problematikou nácviku výslovnosti cizího jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností v rané výuce. Uvedena jsou v něm pedagogicko-psychologická východiska, vymezen pojem narušená komunikační schopnost s jejími důsledky pro osvojování cizího jazyka v jeho foneticko-fonologické složce, představeny vybrané metody dramatické výuky pro nácvik správné výslovnosti a v závěru stručně představeno jedno z dílčích výzkumných šetření.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education