Detailed Information on Publication Record
2009
Teaching Early-Level Foreign Languages tu Pupils with Impaired Pronunciation Ability
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Teaching Early-Level Foreign Languages tu Pupils with Impaired Pronunciation Ability
Name in Czech
Raná výuka cizích jazyků u žáků s narušenou komunikační schopností
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Revija za elementarno izobražovanje/ Journal of Elemantary Education, Maribor, Pedagoška fakulteta, 2009, 1855-4431
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovenia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00037530
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
special education needs; learning difficulties; impaired communication ability; methodology; research
Změněno: 12/12/2009 18:19, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
This article deals with the problems of foreig language pronunciation for primary level pupils with impaired communication abilitites. The article includes findings from special education and psychology reports of the term impaired communication abilitity at the phonetic-phonological impact it has on leearning a foreign language. The conclusion presents some chosen methods of drama education a the results of related research invesigations.
In Czech
Příspěvek se zabývá problematikou nácviku výslovnosti cizího jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností v rané výuce. Uvedena jsou v něm pedagogicko-psychologická východiska, vymezen pojem narušená komunikační schopnost s jejími důsledky pro osvojování cizího jazyka v jeho foneticko-fonologické složce, představeny vybrané metody dramatické výuky pro nácvik správné výslovnosti a v závěru stručně představeno jedno z dílčích výzkumných šetření.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|