JANÍKOVÁ, Věra. Teaching Early-Level Foreign Languages tu Pupils with Impaired Pronunciation Ability. Revija za elementarno izobražovanje/ Journal of Elemantary Education. Maribor: Pedagoška fakulteta, 2009, vol. 2, 2-3, p. 43-54. ISSN 1855-4431.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teaching Early-Level Foreign Languages tu Pupils with Impaired Pronunciation Ability
Name in Czech Raná výuka cizích jazyků u žáků s narušenou komunikační schopností
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Revija za elementarno izobražovanje/ Journal of Elemantary Education, Maribor, Pedagoška fakulteta, 2009, 1855-4431.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovenia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037530
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English special education needs; learning difficulties; impaired communication ability; methodology; research
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 12/12/2009 18:19.
Abstract
This article deals with the problems of foreig language pronunciation for primary level pupils with impaired communication abilitites. The article includes findings from special education and psychology reports of the term impaired communication abilitity at the phonetic-phonological impact it has on leearning a foreign language. The conclusion presents some chosen methods of drama education a the results of related research invesigations.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se zabývá problematikou nácviku výslovnosti cizího jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností v rané výuce. Uvedena jsou v něm pedagogicko-psychologická východiska, vymezen pojem narušená komunikační schopnost s jejími důsledky pro osvojování cizího jazyka v jeho foneticko-fonologické složce, představeny vybrané metody dramatické výuky pro nácvik správné výslovnosti a v závěru stručně představeno jedno z dílčích výzkumných šetření.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 15/5/2024 09:26