JANÍKOVÁ, Věra. Fremdsprachliche Lehrwerke und lernschwache Schüler. Online. Lingua viva. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2009, roč. 5, č. 9, s. 56-64. ISSN 1801-1489. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fremdsprachliche Lehrwerke und lernschwache Schüler
Název česky Cizojazyčné učebnice a žáci s poruchami učení
Název anglicky Foreign Language Textbooks and Students with Learning Difficulties
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Lingua viva, České Budějovice, Jihočeská univerzita, 2009, 1801-1489.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037536
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky učebnice cizích jazyků; analýza učebnic; poruchy učení; osvojování cizího jazyka
Klíčová slova anglicky foreign language textbooks; analysis of textbooks; learning difficulties; learning of foreign language
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 31. 3. 2011 21:26.
Anotace
Der Beitrag stellt die kurze Charakteristik eines modernen Lehrwerks für den Fremdsprachenunterricht sowie einige Aspekte der methodischen Konzeption von den fremdsprachlichen Lehrwerken vor, die effiziente Hilfen den lernschwachen Schülern beim Fremdsprachenlernen leisten sollen. Es werden auch Überlegungen zur Erstellung eines Kriterienrasters für eine spezifische Lehrwerkkritik.
Anotace česky
Článek přináší stručnou charakteristiku moderní učebnice pro výuku cizích jazyků a některé aspekty metodické koncepce cizojazyčných učebnic,které by měly poskytnout žákům s poruchami učení účinnou pomoc. Zároveň jsou zde uvedeny úvahy pro vytvoření katalogu kritérií pro specifickou analýzu učebnic.
Anotace anglicky
The article presents a short specification of modern textbooks for teaching foreign languages and some aspects of the methodological approach of foreign language textbooks, which should provide the effective help to pupils with learning difficulties. They are listed here account for a list of criteria for a specific analysis of textbooks.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 09:34