J 2009

Fremdsprachliche Lehrwerke und lernschwache Schüler

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Fremdsprachliche Lehrwerke und lernschwache Schüler

Name in Czech

Cizojazyčné učebnice a žáci s poruchami učení

Name (in English)

Foreign Language Textbooks and Students with Learning Difficulties

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Lingua viva, České Budějovice, Jihočeská univerzita, 2009, 1801-1489

Other information

Language

German

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00037536

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

učebnice cizích jazyků; analýza učebnic; poruchy učení; osvojování cizího jazyka

Keywords in English

foreign language textbooks; analysis of textbooks; learning difficulties; learning of foreign language
Změněno: 31/3/2011 21:26, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Der Beitrag stellt die kurze Charakteristik eines modernen Lehrwerks für den Fremdsprachenunterricht sowie einige Aspekte der methodischen Konzeption von den fremdsprachlichen Lehrwerken vor, die effiziente Hilfen den lernschwachen Schülern beim Fremdsprachenlernen leisten sollen. Es werden auch Überlegungen zur Erstellung eines Kriterienrasters für eine spezifische Lehrwerkkritik.

In Czech

Článek přináší stručnou charakteristiku moderní učebnice pro výuku cizích jazyků a některé aspekty metodické koncepce cizojazyčných učebnic,které by měly poskytnout žákům s poruchami učení účinnou pomoc. Zároveň jsou zde uvedeny úvahy pro vytvoření katalogu kritérií pro specifickou analýzu učebnic.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education