Fremdsprachliche Lehrwerke und lernschwache Schüler
JANÍKOVÁ, Věra. Fremdsprachliche Lehrwerke und lernschwache Schüler (Foreign Language Textbooks and Students with Learning Difficulties). Lingua viva. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2009, vol. 5, No 9, p. 56-64. ISSN 1801-1489. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Fremdsprachliche Lehrwerke und lernschwache Schüler |
Name in Czech | Cizojazyčné učebnice a žáci s poruchami učení |
Name (in English) | Foreign Language Textbooks and Students with Learning Difficulties |
Authors | JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Lingua viva, České Budějovice, Jihočeská univerzita, 2009, 1801-1489. |
Other information | |
---|---|
Original language | German |
Type of outcome | Article in a journal |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/09:00037536 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | učebnice cizích jazyků; analýza učebnic; poruchy učení; osvojování cizího jazyka |
Keywords in English | foreign language textbooks; analysis of textbooks; learning difficulties; learning of foreign language |
Changed by | Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 31/3/2011 21:26. |
Abstract |
---|
Der Beitrag stellt die kurze Charakteristik eines modernen Lehrwerks für den Fremdsprachenunterricht sowie einige Aspekte der methodischen Konzeption von den fremdsprachlichen Lehrwerken vor, die effiziente Hilfen den lernschwachen Schülern beim Fremdsprachenlernen leisten sollen. Es werden auch Überlegungen zur Erstellung eines Kriterienrasters für eine spezifische Lehrwerkkritik. |
Abstract (in Czech) |
---|
Článek přináší stručnou charakteristiku moderní učebnice pro výuku cizích jazyků a některé aspekty metodické koncepce cizojazyčných učebnic,které by měly poskytnout žákům s poruchami učení účinnou pomoc. Zároveň jsou zde uvedeny úvahy pro vytvoření katalogu kritérií pro specifickou analýzu učebnic. |
Abstract (in English) |
---|
The article presents a short specification of modern textbooks for teaching foreign languages and some aspects of the methodological approach of foreign language textbooks, which should provide the effective help to pupils with learning difficulties. They are listed here account for a list of criteria for a specific analysis of textbooks. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 13/10/2024 19:29