Detailed Information on Publication Record
2009
Fremdsprachliche Lehrwerke und lernschwache Schüler
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Fremdsprachliche Lehrwerke und lernschwache Schüler
Name in Czech
Cizojazyčné učebnice a žáci s poruchami učení
Name (in English)
Foreign Language Textbooks and Students with Learning Difficulties
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Lingua viva, České Budějovice, Jihočeská univerzita, 2009, 1801-1489
Other information
Language
German
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00037536
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
učebnice cizích jazyků; analýza učebnic; poruchy učení; osvojování cizího jazyka
Keywords in English
foreign language textbooks; analysis of textbooks; learning difficulties; learning of foreign language
Změněno: 31/3/2011 21:26, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Der Beitrag stellt die kurze Charakteristik eines modernen Lehrwerks für den Fremdsprachenunterricht sowie einige Aspekte der methodischen Konzeption von den fremdsprachlichen Lehrwerken vor, die effiziente Hilfen den lernschwachen Schülern beim Fremdsprachenlernen leisten sollen. Es werden auch Überlegungen zur Erstellung eines Kriterienrasters für eine spezifische Lehrwerkkritik.
In Czech
Článek přináší stručnou charakteristiku moderní učebnice pro výuku cizích jazyků a některé aspekty metodické koncepce cizojazyčných učebnic,které by měly poskytnout žákům s poruchami učení účinnou pomoc. Zároveň jsou zde uvedeny úvahy pro vytvoření katalogu kritérií pro specifickou analýzu učebnic.
In English
The article presents a short specification of modern textbooks for teaching foreign languages and some aspects of the methodological approach of foreign language textbooks, which should provide the effective help to pupils with learning difficulties. They are listed here account for a list of criteria for a specific analysis of textbooks.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|