JANÍKOVÁ, Věra. Fremdsprachliche Lehrwerke und lernschwache Schüler (Foreign Language Textbooks and Students with Learning Difficulties). Lingua viva. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2009, vol. 5, No 9, p. 56-64. ISSN 1801-1489.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Fremdsprachliche Lehrwerke und lernschwache Schüler
Name in Czech Cizojazyčné učebnice a žáci s poruchami učení
Name (in English) Foreign Language Textbooks and Students with Learning Difficulties
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Lingua viva, České Budějovice, Jihočeská univerzita, 2009, 1801-1489.
Other information
Original language German
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037536
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) učebnice cizích jazyků; analýza učebnic; poruchy učení; osvojování cizího jazyka
Keywords in English foreign language textbooks; analysis of textbooks; learning difficulties; learning of foreign language
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 31/3/2011 21:26.
Abstract
Der Beitrag stellt die kurze Charakteristik eines modernen Lehrwerks für den Fremdsprachenunterricht sowie einige Aspekte der methodischen Konzeption von den fremdsprachlichen Lehrwerken vor, die effiziente Hilfen den lernschwachen Schülern beim Fremdsprachenlernen leisten sollen. Es werden auch Überlegungen zur Erstellung eines Kriterienrasters für eine spezifische Lehrwerkkritik.
Abstract (in Czech)
Článek přináší stručnou charakteristiku moderní učebnice pro výuku cizích jazyků a některé aspekty metodické koncepce cizojazyčných učebnic,které by měly poskytnout žákům s poruchami učení účinnou pomoc. Zároveň jsou zde uvedeny úvahy pro vytvoření katalogu kritérií pro specifickou analýzu učebnic.
Abstract (in English)
The article presents a short specification of modern textbooks for teaching foreign languages and some aspects of the methodological approach of foreign language textbooks, which should provide the effective help to pupils with learning difficulties. They are listed here account for a list of criteria for a specific analysis of textbooks.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 8/6/2024 09:31