Detailed Information on Publication Record
2009
Rozvoj grafomotorických schopností v období před zahájením povinné školní docházky.
PŘINOSILOVÁ, Dagmar and Lenka GAJZLEROVÁBasic information
Original name
Rozvoj grafomotorických schopností v období před zahájením povinné školní docházky.
Name in Czech
Rozvoj grafomotorických schopností v období před zahájením povinné školní docházky.
Name (in English)
Development of Pre-printing Skills before Commencement of Compulsory Education
Authors
PŘINOSILOVÁ, Dagmar and Lenka GAJZLEROVÁ
Edition
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. p. 85-103, 18 pp. Speciální pedagogika, 2009
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5032-7
Keywords (in Czech)
motorika grafomotorik počáteční psaní narušená komunikační schopnost řečový vývoj dyslalie gravis balbuties opožděný vývoj řeči vývojová dysfázie suspektní vývojová dysfázie (dysfatické rysy) grafomotorické cviky a prvky grafomotorické programy
Keywords in English
Motor skills fine motor skills initial writing impaired communication abilities speech development dyslalia gravis stammering (stuttering) hinder speech development developmental dysphasia suspected developmental dysphasia
Tags
Reviewed
Změněno: 18/2/2012 10:18, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
V originále
Problematice rozvoje grafomotoriky u dětí v předškolním věku je v současné době věnována pozornost řady autorů. Rozvoj motorických a hlavně pak grafomotorických schopností je u dítěte předškolního věku důležitou součástí celkového psychomotorického vývoje. Dosažení určité odpovídající úrovně je jednou z řady diagnostických kritérií pro zařazení dítěte do povinné školní docházky. My jsme svou pozornost zaměřily zvláště na rozdíly ve vývoji u dětí s narušenou komunikační schopností a u dětí intaktních s využitím vlastního stimulačního programu.
In English
The issues of pre-printing skills development in pre-school children are currently dealt with by many authors. The development of motor and mainly pre-printing skills in pre-school children is an important part of the overall psychomotor development. The achievement of certain level in these skills is one of the diagnostic criteria for starting of compulsory education. In our paper we focus on the differences in development in children with impaired communication abilities and children without disabilities using a distinctive stimulation program.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|