PŘINOSILOVÁ, Dagmar a Lenka GAJZLEROVÁ. Rozvoj grafomotorických schopností v období před zahájením povinné školní docházky. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 1. vyd. Brno: MU, 2009, s. 85-103, 18 s. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5032-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvoj grafomotorických schopností v období před zahájením povinné školní docházky.
Název česky Rozvoj grafomotorických schopností v období před zahájením povinné školní docházky.
Název anglicky Development of Pre-printing Skills before Commencement of Compulsory Education
Autoři PŘINOSILOVÁ, Dagmar a Lenka GAJZLEROVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. od s. 85-103, 18 s. Speciální pedagogika, 2009.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5032-7
Klíčová slova česky motorika grafomotorik počáteční psaní narušená komunikační schopnost řečový vývoj dyslalie gravis balbuties opožděný vývoj řeči vývojová dysfázie suspektní vývojová dysfázie (dysfatické rysy) grafomotorické cviky a prvky grafomotorické programy
Klíčová slova anglicky Motor skills fine motor skills initial writing impaired communication abilities speech development dyslalia gravis stammering (stuttering) hinder speech development developmental dysphasia suspected developmental dysphasia
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 18. 2. 2012 10:18.
Anotace
Problematice rozvoje grafomotoriky u dětí v předškolním věku je v současné době věnována pozornost řady autorů. Rozvoj motorických a hlavně pak grafomotorických schopností je u dítěte předškolního věku důležitou součástí celkového psychomotorického vývoje. Dosažení určité odpovídající úrovně je jednou z řady diagnostických kritérií pro zařazení dítěte do povinné školní docházky. My jsme svou pozornost zaměřily zvláště na rozdíly ve vývoji u dětí s narušenou komunikační schopností a u dětí intaktních s využitím vlastního stimulačního programu.
Anotace anglicky
The issues of pre-printing skills development in pre-school children are currently dealt with by many authors. The development of motor and mainly pre-printing skills in pre-school children is an important part of the overall psychomotor development. The achievement of certain level in these skills is one of the diagnostic criteria for starting of compulsory education. In our paper we focus on the differences in development in children with impaired communication abilities and children without disabilities using a distinctive stimulation program.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 00:50