BUDŇÁK, Jan. Literaturunterricht für tschechische DaF-Studierende: Vorüberlegungen im Ausblick auf ein curriculares Kolloquium (Teaching literature at german departments of faculties of education). Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: Masarykova univerzita, 2009, vol. 2, No 1, p. 26-33. ISSN 1803-4411.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Literaturunterricht für tschechische DaF-Studierende: Vorüberlegungen im Ausblick auf ein curriculares Kolloquium
Name in Czech Výuka literatury na katedrách němčiny pedagogických fakult
Name (in English) Teaching literature at german departments of faculties of education
Authors BUDŇÁK, Jan.
Edition Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1803-4411.
Other information
Original language German
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) čtenářská kompetence; výuka literatury; didaktika literatury; didaktika cizího jazyka
Keywords in English reading skills; teaching literature; methodology of teaching literature; foreign language teaching
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jan Budňák, Ph.D., učo 187769. Changed: 15/12/2009 08:40.
Abstract
Die PISA-Untersuchungen haben bei tschechischen Schülern tiefgreifende Mängel in der Lesekompetenz festgestellt. Der Beitrag schlägt vor, die Belletristik als Abhilfe für dieses Manko zu verwerten.
Abstract (in Czech)
Průzkumy PISA zjistily u českých žáků závažné nedostatky ve čtenářské kompetenci. Článek podává několik návrhů, jak by se práce s prózou na katedrách cizích jazyků pedagogických fakult mohla pozitivně podepsat na odstranění těchto nedostatků.
Abstract (in English)
The PISA survey discovered grave deficiencies in the reading skills of Czech pupils. The paper gives some thoughts and suggestions on how literature classes at departments of foreign language of Faculties of Education could support the development of the students reading skills. Thus, the prerequisites for their own manipulation with literature in their future teaching practice might be given.
PrintDisplayed: 25/4/2024 06:24