C
2009
Lernpotential der dramaspezifischen Übungen im Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Teilleistungsstörungen
JANÍKOVÁ, Věra
Basic information
Original name
Lernpotential der dramaspezifischen Übungen im Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Teilleistungsstörungen
Name in Czech
Potenciál dramaticky orientovaných cvičení u žáků se specifickými poruchami učení
Name (in English)
Learning Potential of Drama Techniques in Language Teaching to Pupils with LSD
Edition
1. vyd. Brno, Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU /DramaTechniques in Foreign LanguageTeaching to Learners with SLD. p. 75-95, 20 pp. Pd-52/09-02/58, 2009
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00037572
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
techniky dramatické výchovy; cizojazyčná výuka; speciální vzdělávací potřeby; motivace; akční výzkum
Keywords in English
drama techniques; foreign languageteaching; special educational needs; motivation; action reserach
V originále
Im Beitrag werden Prinzipien der Dramapädagogik kurz skizziert und diese dann mit Hauptprinzipien des kommunikativen Fremdsprachenunterrichts verglichen. Im Weiteren wird auf das Lernpotential der dramapädagogischen Übungen in Hinblick auf die Schüler mit Teilleistungsstörungen beim Lernen des Deutschen als Fremdsprache hingewiesen und eine empirische Untersuchung vorgestellt.
In Czech
V článku jsou stručně nastíněny principy pedagogiky dramatu a porovnány s hlavními zásadami komunikativní cizojazyčné výuky. Déle je zde poukázáno na učební potenciál metod a technik dramatické výchovy při učení se němčině jako cizímu jazyku u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V závěru jsou prezentovány výsledky akčního výzkumu.
In English
The article briefly outlined the principles of drama pedagogy and compared with the principles of communicative foreign language teaching. More there is reference to the potential of learning methods and techniques of drama education in learning German as a foreign language to pupils with special educational needs. There are presented the results of a action research.
Links
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
|
Displayed: 9/11/2024 01:28