JANÍKOVÁ, Věra. Lernpotential der dramaspezifischen Übungen im Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Teilleistungsstörungen (Learning Potential of Drama Techniques in Language Teaching to Pupils with LSD). In GRENAROVÁ, René and Marie VÍTKOVÁ. Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU /DramaTechniques in Foreign LanguageTeaching to Learners with SLD. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 75-95, 20 pp. Pd-52/09-02/58. ISBN 978-80-210-5074-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Lernpotential der dramaspezifischen Übungen im Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Teilleistungsstörungen
Name in Czech Potenciál dramaticky orientovaných cvičení u žáků se specifickými poruchami učení
Name (in English) Learning Potential of Drama Techniques in Language Teaching to Pupils with LSD
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU /DramaTechniques in Foreign LanguageTeaching to Learners with SLD. p. 75-95, 20 pp. Pd-52/09-02/58, 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language German
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037572
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5074-7
Keywords (in Czech) techniky dramatické výchovy; cizojazyčná výuka; speciální vzdělávací potřeby; motivace; akční výzkum
Keywords in English drama techniques; foreign languageteaching; special educational needs; motivation; action reserach
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 8/1/2010 17:46.
Abstract
Im Beitrag werden Prinzipien der Dramapädagogik kurz skizziert und diese dann mit Hauptprinzipien des kommunikativen Fremdsprachenunterrichts verglichen. Im Weiteren wird auf das Lernpotential der dramapädagogischen Übungen in Hinblick auf die Schüler mit Teilleistungsstörungen beim Lernen des Deutschen als Fremdsprache hingewiesen und eine empirische Untersuchung vorgestellt.
Abstract (in Czech)
V článku jsou stručně nastíněny principy pedagogiky dramatu a porovnány s hlavními zásadami komunikativní cizojazyčné výuky. Déle je zde poukázáno na učební potenciál metod a technik dramatické výchovy při učení se němčině jako cizímu jazyku u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V závěru jsou prezentovány výsledky akčního výzkumu.
Abstract (in English)
The article briefly outlined the principles of drama pedagogy and compared with the principles of communicative foreign language teaching. More there is reference to the potential of learning methods and techniques of drama education in learning German as a foreign language to pupils with special educational needs. There are presented the results of a action research.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 2/5/2024 18:25