JANÍKOVÁ, Věra. Lernpotential der dramaspezifischen Übungen im Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Teilleistungsstörungen. In GRENAROVÁ, René a Marie VÍTKOVÁ. Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU /DramaTechniques in Foreign LanguageTeaching to Learners with SLD. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 75-95, 20 s. Pd-52/09-02/58. ISBN 978-80-210-5074-7. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Lernpotential der dramaspezifischen Übungen im Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Teilleistungsstörungen
Název česky Potenciál dramaticky orientovaných cvičení u žáků se specifickými poruchami učení
Název anglicky Learning Potential of Drama Techniques in Language Teaching to Pupils with LSD
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU /DramaTechniques in Foreign LanguageTeaching to Learners with SLD. od s. 75-95, 20 s. Pd-52/09-02/58, 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037572
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5074-7
Klíčová slova česky techniky dramatické výchovy; cizojazyčná výuka; speciální vzdělávací potřeby; motivace; akční výzkum
Klíčová slova anglicky drama techniques; foreign languageteaching; special educational needs; motivation; action reserach
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 8. 1. 2010 17:46.
Anotace
Im Beitrag werden Prinzipien der Dramapädagogik kurz skizziert und diese dann mit Hauptprinzipien des kommunikativen Fremdsprachenunterrichts verglichen. Im Weiteren wird auf das Lernpotential der dramapädagogischen Übungen in Hinblick auf die Schüler mit Teilleistungsstörungen beim Lernen des Deutschen als Fremdsprache hingewiesen und eine empirische Untersuchung vorgestellt.
Anotace česky
V článku jsou stručně nastíněny principy pedagogiky dramatu a porovnány s hlavními zásadami komunikativní cizojazyčné výuky. Déle je zde poukázáno na učební potenciál metod a technik dramatické výchovy při učení se němčině jako cizímu jazyku u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V závěru jsou prezentovány výsledky akčního výzkumu.
Anotace anglicky
The article briefly outlined the principles of drama pedagogy and compared with the principles of communicative foreign language teaching. More there is reference to the potential of learning methods and techniques of drama education in learning German as a foreign language to pupils with special educational needs. There are presented the results of a action research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 22:39