C 2009

Autoevaluace inkluzivního prostředí v základní škole

HAVEL, Jiří and Jana KRATOCHVÍLOVÁ

Basic information

Original name

Autoevaluace inkluzivního prostředí v základní škole

Name in Czech

Autoevaluace inkluzivního prostředí v základní škole

Name (in English)

Self-evaluation of Inclusive Environment at Primary School

Authors

HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. p. 127-135, 9 pp. Speciální pedagogika, 2009

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00037607

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5032-7

Keywords (in Czech)

autoevaluace indikátory argumety inkluzivní/integrativní prostředí škola pro všechny

Keywords in English

self-evaluation criteria of quality arguments inclusion/integration environment school for all

Tags

Reviewed
Změněno: 4/3/2011 11:24, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek přináší další údaje z výzkumu, ve kterém jsme na vybraných školách uplatnili jako výzkumný nástroj dotazník Rámec pro sebehodnocení podmínek vzdělávání. Předmětem analýzy byla opět autoevaluace školy zaměřená tentokrát na reálné podmínky kvality inkluzivního prostředí.

In English

The article presents next data from research, in which we applied an experimental tool the questionnaire Frame for Self-evaluation of Educational Conditions at schools. The subject of our analyses was self-evaluation of school focused on real conditions of quality of inclusive environment.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education