KYLOUŠKOVÁ, Hana. Lecture par séquences avec des activités de prélecture (Continuity Lecture at Foreign Language Teaching). Lingua Viva. České Budějovice: PF JČU, 2009, V, No 9, p. 28-36. ISSN 1801-1489.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Lecture par séquences avec des activités de prélecture
Name in Czech Čtení po sekvencích s předtextovými aktivitami
Name (in English) Continuity Lecture at Foreign Language Teaching
Authors KYLOUŠKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Lingua Viva, České Budějovice, PF JČU, 2009, 1801-1489.
Other information
Original language French
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037638
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) cizojazyčná výuka; literární text; čtení; učitel; žák; čtenář
Keywords in English foreign language teaching; literary text; reading; teacher; learner; reader
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D., učo 1065. Changed: 18/12/2009 18:01.
Abstract
En classe de langue, la lecture occupe une place importante car la compréhension écrite est l une des compétences nécessaires pour acquérir la compétence de communication. Aussi la lecture des textes littéraires est-elle irremplacable parce que le document littéraire relie la langue enseignée a une utilisation pratique offrant une riche palette de sujets pour inciter les apprenants a la lecture.
Abstract (in Czech)
V příspěvku pojednáváme o literárním textu, který je neoddělitelnou součástí procesu osvojování cizího jazyka. Kromě estetického a emocionálního zážitku se totiž podílí na rozvoji komunikativní kompetence žáků ve všech jejích složkách. Nejprve upozorňujeme na faktory, které usnadňují nebo naopak brání porozumění textu, dále traktujeme obecnou problematiku týkající se čtení v cizojazyčné výuce. Aby čtení textu v cizím jazyce bylo účinné a žákům se usnadnilo jeho pochopení, musíme postupovat systematicky. Doporučujeme proto rozdělit práci s textem na několik etap, z nichž nejdůležitější jsou příprava na čtení, vlastní čtení a využití textu.
Abstract (in English)
Literature plays an important role in teaching foreign languages. It not only initiates the artistic and esthetic understanding but also supports and develops communicative competence in the learners. Literature is a specific form of communication and through the text it provides the possibilities of varied interaction patterns among learners and a teacher.
PrintDisplayed: 29/7/2024 07:24