Lecture par séquences avec des activités de prélecture
KYLOUŠKOVÁ, Hana. Lecture par séquences avec des activités de prélecture (Continuity Lecture at Foreign Language Teaching). Lingua Viva. České Budějovice: PF JČU, 2009, V, No 9, p. 28-36. ISSN 1801-1489. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Lecture par séquences avec des activités de prélecture |
Name in Czech | Čtení po sekvencích s předtextovými aktivitami |
Name (in English) | Continuity Lecture at Foreign Language Teaching |
Authors | KYLOUŠKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | Lingua Viva, České Budějovice, PF JČU, 2009, 1801-1489. |
Other information | |
---|---|
Original language | French |
Type of outcome | Article in a journal |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
WWW | URL |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/09:00037638 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | cizojazyčná výuka; literární text; čtení; učitel; žák; čtenář |
Keywords in English | foreign language teaching; literary text; reading; teacher; learner; reader |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D., učo 1065. Changed: 18/12/2009 18:01. |
Abstract |
---|
En classe de langue, la lecture occupe une place importante car la compréhension écrite est l une des compétences nécessaires pour acquérir la compétence de communication. Aussi la lecture des textes littéraires est-elle irremplacable parce que le document littéraire relie la langue enseignée a une utilisation pratique offrant une riche palette de sujets pour inciter les apprenants a la lecture. |
Abstract (in Czech) |
---|
V příspěvku pojednáváme o literárním textu, který je neoddělitelnou součástí procesu osvojování cizího jazyka. Kromě estetického a emocionálního zážitku se totiž podílí na rozvoji komunikativní kompetence žáků ve všech jejích složkách. Nejprve upozorňujeme na faktory, které usnadňují nebo naopak brání porozumění textu, dále traktujeme obecnou problematiku týkající se čtení v cizojazyčné výuce. Aby čtení textu v cizím jazyce bylo účinné a žákům se usnadnilo jeho pochopení, musíme postupovat systematicky. Doporučujeme proto rozdělit práci s textem na několik etap, z nichž nejdůležitější jsou příprava na čtení, vlastní čtení a využití textu. |
Abstract (in English) |
---|
Literature plays an important role in teaching foreign languages. It not only initiates the artistic and esthetic understanding but also supports and develops communicative competence in the learners. Literature is a specific form of communication and through the text it provides the possibilities of varied interaction patterns among learners and a teacher. |
PrintDisplayed: 29/7/2024 07:24