Detailed Information on Publication Record
2009
Sociální znevýhodnění chronicky nemocného žáka
HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK and Pavel MENŠÍKBasic information
Original name
Sociální znevýhodnění chronicky nemocného žáka
Name in Czech
Sociální znevýhodnění chronicky nemocného žáka
Authors
HAVELKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic) and Pavel MENŠÍK (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. (Eds.). Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. p. 203-212, 10 pp. Speciální pedagogika, 2009
Publisher
MU
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00037653
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5032-7
Keywords (in Czech)
Školní prostředí; učitel; žák; chronické onemocnění; imunita; imunitní deficience
Keywords in English
School environment; teacher; pupil; chronic disease; immunity; immune deficiency
Tags
Reviewed
Změněno: 18/1/2010 16:17, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
V originále
Pro chronicky nemocné dítě je zvládnutí mnoha životních situací velice tíživé a nesnadné. Dítě, které je postiženo chronickým onemocněním, je mezi svými zdravými vrstevníky vždy silně znevýhodněno. Výzkum byl zaměřen na žáky základních škol prvního i druhého stupně, kteří jsou postiženi imunitní deficiencí. Cílem výzkumné sondy bylo zjištění, zda jsou učitelé důkladně informováni o problémech takto postižených dětí, a také, zda jsou proškoleni, aby v případě akutního zhoršení nemoci byli schopni těmto žákům pomoci. Dále bylo zkoumáno, zda škola těmto dětem věnuje dostatečnou péči a pozornost. Výzkumná sondáž do prostředí vybraných základních škol přináší orientační pohled na situaci, která v současné době v základních školách České republiky existuje.
In Czech
Pro chronicky nemocné dítě je zvládnutí mnoha životních situací velice tíživé a nesnadné. Dítě, které je postiženo chronickým onemocněním, je mezi svými zdravými vrstevníky vždy silně znevýhodněno. Výzkum byl zaměřen na žáky základních škol prvního i druhého stupně, kteří jsou postiženi imunitní deficiencí. Cílem výzkumné sondy bylo zjištění, zda jsou učitelé důkladně informováni o problémech takto postižených dětí, a také, zda jsou proškoleni, aby v případě akutního zhoršení nemoci byli schopni těmto žákům pomoci. Dále bylo zkoumáno, zda škola těmto dětem věnuje dostatečnou péči a pozornost. Výzkumná sondáž do prostředí vybraných základních škol přináší orientační pohled na situaci, která v současné době v základních školách České republiky existuje.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|