HANUŠOVÁ, Světlana. Drama Techniques in Developing Foreign Language Speaking Skills in Learners with Specific Learning Difficulties. In Grenarová, R., Vítková, M.: DramaTechniques in Foreign LanguageTeaching to Learners with SLD. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 62 - 74. Publikace Pd-52/09-02/58. ISBN 978-80-210-5074-7. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Drama Techniques in Developing Foreign Language Speaking Skills in Learners with Specific Learning Difficulties
Název česky Dramatické techniky v rozvoji cizojazyčného mluveného projevu u žáků se specifickými poruchami učení
Název anglicky Drama Techniques in Developing Foreign Language Speaking Skills in Learners with Specific Learning Difficulties
Autoři HANUŠOVÁ, Světlana (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Grenarová, R., Vítková, M.: DramaTechniques in Foreign LanguageTeaching to Learners with SLD, od s. 62 - 74, 13 s. Publikace Pd-52/09-02/58, 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037672
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5074-7
Klíčová slova česky specifické poruchy učení; anglický jazyk; komunikativní přístup; dramatické techniky
Klíčová slova anglicky specific learning difficulties; English language;communicative approach; drama techniques
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Změněno: 4. 3. 2010 16:08.
Anotace
The paper deals with the use of drama techniques in foreign language teaching with regard to the needs and possibilities of the learners with specific learning difficulties. The chapter brings the results of an action research project carried out with a group of teachers of English at lower-secondary schools.
Anotace anglicky
The paper deals with the use of drama techniques in foreign language teaching with regard to the needs and possibilities of the learners with specific learning difficulties. The chapter brings the results of an action research project carried out with a group of teachers of English at lower-secondary schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 16:07