FOLTÝNOVÁ, Darina and Hana SVATOŇOVÁ. Environmental Study of Landscape Dynamics. In Proceedings of the HERODOT Conference in Ayvalik. Turkey: The Herodot Thematic Network, 2009, p. 101-105, 335 pp. ISBN 978-3-86664-586-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Environmental Study of Landscape Dynamics
Name in Czech Environmentální studium dynamiky krajiny
Authors FOLTÝNOVÁ, Darina (203 Czech Republic, guarantor) and Hana SVATOŇOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Turkey, Proceedings of the HERODOT Conference in Ayvalik, p. 101-105, 335 pp. 2009.
Publisher The Herodot Thematic Network
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study Earth magnetism, geodesy, geography
Country of publisher Turkey
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037727
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-86664-586-8
Keywords (in Czech) environmentalistika; vývoj krajiny; geografická syntéza; profesní příprava budoucího učitele geografie
Keywords in English environmentalism; development of landscape; geographical synthesis; profession preparation of geography teacher
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D., učo 40917. Changed: 28/12/2009 12:11.
Abstract
Students of geography learning take part in the geographical fieldwork situated in the workplace of the Department of Geography, Masaryk University in the Czech Republic. The aims of fieldworks are focused on development of environmental and geographical thought, knowledge integration dealing with human and physical geography and other related disciplines with emphasis on new practical skills achievement. This paper was based on long-term internal research on the department of geography.
Abstract (in Czech)
Studenti učitelství zeměpisu v rámci své profesní přípravy pracují na terénním pracovišti katedry geografie Masarykovy Univerzity v České republice. Cílem výuky v terénu je rozvoj geografického a environmentálního myšlení studentů, integrace vědomostí fyzické a socioekonomické geografie a dalších příbuzných disciplín společně se získáváním nových praktických dovedností. Příspěvek vznikl na základě dlouhodobého interního výzkumu katedry geografie.
PrintDisplayed: 27/4/2024 23:32