k 2009

GIS jako nástroj pro osvojení a rozvíjení kartografických dovedností

MRÁZKOVÁ, Kateřina, Hana SVATOŇOVÁ a Darina FOLTÝNOVÁ

Základní údaje

Originální název

GIS jako nástroj pro osvojení a rozvíjení kartografických dovedností

Autoři

MRÁZKOVÁ, Kateřina, Hana SVATOŇOVÁ a Darina FOLTÝNOVÁ

Vydání

18. konference GIS ESRI v ČR, 2009

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

GIS; kartografické dovednosti; výuka zeměpisu

Klíčová slova anglicky

GIS; geography teaching; map skills
Změněno: 28. 12. 2009 14:40, Mgr. Kateřina Gorčíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Dovednost (angl. skill) můžeme charakterizovat jako jako „komplexnější způsobilost subjektu k řešení úkolových a problémových situací, která se projevuje pozorovatelnou činností “. Dovednost je do určité míry podmíněna vrozenými předpoklady, ale hlavně je osvojována učením a výcvikem. Osvojování dovedností je také základní součástí vzdělávání. Vyjadřují to, co by měl vzdělávaný subjekt umět. Cíle geografického vzdělávání na základní škole jsou zakotveny v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a v Mezinárodní chartě geografického vzdělávání. Jejich zvládnutí vyžaduje, aby žáci měli dostatečně osvojené kartografické dovednosti. Jedním z nástrojů, vhodným pro osvojení a rozvíjení kartografických dovedností jsou právě geografické informační systémy. Poster představuje pracovní listy pro práci žáků základních škol v zeměpisném kroužku „ GIS ve škole“. V rámci kroužku žáci 6. a 7. tříd pracují s připravenými materiály, seznamují se s programem ArcExplorer Java Edition for Education a rozvíjí své kartografické dovednosti.Vznik posteru byl podpořen výzkumným projektem MUNI /41/098/2009, Zhodnocení rozvoje vybraných kartografických dovedností s využitím geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu na základní škole, financovaného v r. 2009 Pedagogickou fakultou MU.
Zobrazeno: 7. 11. 2024 02:16