SYSLOVÁ, Zora. Problémové oblasti řízení mateřské školy (Troubling fields of the kindergartners´school managing). In Dítě předškolního věku a jeho paidagogos. Hradec Králové: GAUDEAMUS UHK, 2009, 9 pp. ISBN 978-80-7041-647-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problémové oblasti řízení mateřské školy
Name in Czech Problémové oblasti řízení mateřské školy
Name (in English) Troubling fields of the kindergartners´school managing
Authors SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Hradec Králové, Dítě předškolního věku a jeho paidagogos, 9 pp. 2009.
Publisher GAUDEAMUS UHK
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037744
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7041-647-1
Keywords (in Czech) funkce managementu; plánování; organizován;, vedení lidí; personalistika; kontrola; vlastní hodnocení; hospitace; zpětná vazba
Keywords in English management role; planning; organizing; people leading; human resources management; controlling; self-evaluation; feedback
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 4/3/2011 14:21.
Abstract
Příspěvek formuluje problémové oblasti řízení mateřské školy z hlediska jednotlivých funkcí managementu, která vyplynula z výzkumných šetření. Vychází ze zkušeností ředitelek mateřských škol a jejich nejčastějších dotazů na seminářích s touto tématikou. Opírá se o teoretická východiska školského managementu a současně také o závěry České školní inspekce. V závěru se snaží o komparaci problémových oblastí v řízení mateřské školy s řízením procesu ve třídě. Pokouší se identifikovat dovednosti učitelek mateřských škol, které bude nutné rozvíjet v pregraduální přípravě na vysoké škole.
Abstract (in English)
The report formulates problematic fields of the kindergartens management on the view of elementary management functions resulting from the resaerch. It comes out from experiences of kindergartners headmasters and from their most frequent questions on the seminars. The report supports oneself by theoretical basis of the school management and also by conclusions of Czech School Inspection. In the closing part there is the attempt to compare the problematic fields of kindergarten management with the classe management. Report strives for idendification of the kindergartens teachers competences which will be urgenty developed in university pregraduated programmes.
PrintDisplayed: 21/6/2024 07:14