Detailed Information on Publication Record
2008
Současnost a budoucnost českého předškolního vzdělávání v evropském kontextu.
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Současnost a budoucnost českého předškolního vzdělávání v evropském kontextu.
Name (in English)
The present and future of the Czech pre-primary education in the European contects
Authors
SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Bratislava, Vzdelávanie od útleho veku, šanca pre všetky deti. Zborník z európskej konferencie. 12 pp. 2008
Publisher
OMEP
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00037745
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-89055-82-1
Keywords (in Czech)
cíle vzdělávání; předškolní vzdělávání; Evropská unie; kurikulum; řízení škol; rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; činnost mateřské školy.
Keywords in English
aims of education; pre-primary education; EU; curriculum; school management; National curriculum for pre-primary education
Změněno: 7/3/2011 11:09, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se pokouší vystihnout postavení předškolního vzdělávání ve školském systému České republiky. Vychází z výzkumu a analýzy vývoje českého vzdělávání a úvahách o její budoucnosti v kontextu evropské vzdělávací politiky, tak jak byla prezentována v tzv. Zelené knize. Uvádí aktuální požadavky na kvalitu předškolního vzdělávání vyplývající z právních norem, mezi než patří např. povinnost vypracovávat školní programy na základě požadavků Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a pravidelně vyhodnocovat svoji práci.
In English
This report is trying to describe the position of the pre-primary education in the Czech educational system. It is using the reaserch and the analysis of the development of the Czech education and consideration of the future in the context of the European educational policy as it is described in the Green Book. The actual demands for the quality of pre-primary education are also described. It follows from the legal rules as for example the obligation to prepare the school curriculum according the national need to evaluate regularly.