Detailed Information on Publication Record
2009
Speciální pedagogika
VÍTKOVÁ, MarieBasic information
Original name
Speciální pedagogika
Name in Czech
Speciální pedagogika
Name (in English)
Special education
Authors
VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Vydání první. Praha, Baštecká, B. (ed.). Psychologická encyklopedie. Aplikovaná psychologie, p. 375-379, 5 pp. 1615. publikace, 2009
Publisher
Portál, s.r.o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00037760
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7367-470-0
Keywords (in Czech)
speciální pedagogika znevýhodnění druhy postižení komprehenzivní ucelená speciální pedagogika speciálně pedagogické metody inkluze integrace začlenění speciální vzdělávací potřeby speciální pedagog
Keywords in English
special education handicap types of disability comprehensive special education teaching methods special inclusions integration integrating special educational needs of special needs teacher
Tags
Reviewed
Změněno: 29/12/2009 19:27, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
V článku se pojednává o speciální pedagogice jako o vědě a jejích zákonitostech výchovy a speciálního vzdělávání jedince. Vychází z plnění výzkumného záměru - MSM0021622443. Jsou zde uvedeny cíle speciální pedagogiky, dělení podle jednotlivých druhů postižení a speciálněpedagogické metody. Jsou zde charakterizovány pojmy integrace a inkluze. V závěru je zmíněna role speciálního pedagoga při edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
In English
The article discusses the special education as a science and its laws do education and special education individuals. Based on the implementation of the research plan - MSM0021622443. Are set out the objectives of Special Education, broken down by type of disability and special teaching methods. Are characterized by the concepts of integration and inclusion. In conclusion, it noted the status of teachers in special education of children and pupils with special educational needs.