Detailed Information on Publication Record
2009
Profesionální podpora v inkluzivním vzdělávání - komparace v německém a českém školství
VÍTKOVÁ, MarieBasic information
Original name
Profesionální podpora v inkluzivním vzdělávání - komparace v německém a českém školství
Name in Czech
Profesionální podpora v inkluzivním vzdělávání - komparace v německém a českém školství
Name (in English)
Professional support in inclusive education - comparing in German and Czech educational system
Authors
VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. p. 41-52, 12 pp. Speciální pedagogika, 2009
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00037762
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5032-7
Keywords (in Czech)
speciální pedagogika speciální školy speciálněpedagogická podpora inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebani speciálněpedagogické potřeby
Keywords in English
special education special schools special needs support inclusive education pupils with special needs special needs
Tags
Reviewed
Změněno: 18/1/2010 10:45, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Článek se zabývá problematikou integrace a inkluze dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do škol, školských zařízení a do společnosti. Vychází z výsledků výzkumného šetření, které probíhá v rámci výzkumného záměru (MSM0021622443) "Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání". 5 - 10 % dětí a žáků z příslušného populačního ročníků vyžaduje speciální intervenci - speciálněpedagogickou podporu a 1 -5 % dětí a žáků vyžaduje speciální programy. Stať se zabývá otázkami speciálněpedagogické podpory poskytované uvedenému okruhu dětí a žáků v běžných školách a školských zařízeních.
In English
The article deals with the integration and inclusion of children and pupils with special educational needs in schools, school facilities and society. Based on the results of a research investigation, which takes place within the research project (MSM0021622443) Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education. Five to ten percent of children and pupils from the population grades requires an intervention - speciálněpedagogickou support and One to five percent of children and students require special programs. Essay deals with issues speciálněpedagogické support provided to that circle of children and pupils in mainstream schools and school facilities.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|