BARTOŇOVÁ, Miroslava. Analýza podmínek vzdělávání v přípravných třídách. (Analysis of Educational Conditiones in Preparatory Classes). In NĚMĚC, J., VOJTOVÁ, V. et al. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. 1st ed. Brno: MU, 2009, p. 193-209, 16 pp. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5033-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza podmínek vzdělávání v přípravných třídách.
Name in Czech Analýza podmínek vzdělávání v přípravných třídách.
Name (in English) Analysis of Educational Conditiones in Preparatory Classes
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, NĚMĚC, J., VOJTOVÁ, V. et al. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. p. 193-209, 16 pp. Speciální pedagogika, 2009.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00051247
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5033-4
Keywords (in Czech) přípravná třída základní školy dítě předškolního věku multikulturní výchova romská národnostní menšina edukace žák se sociálním znevýhodněním školský zákon vzdělávací program
Keywords in English preparatory class at primary school 'pre-school age child multicultural education Romany minority education pupil with social disadvantage school law educational programme
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 4/4/2012 08:03.
Abstract
Kapitola prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného ve školním roce 2007/2008 v přípravných třídách základních škol v České republice. Cílem výzkumného šetření byla komplexní analýza teoretických a empirických zdrojů týkajících se problematiky multikulturní edukace jedinců z odlišného etnického prostředí s důrazem na možnosti edukace v přípravné třídě
Abstract (in English)
This chapter presents the research results from the years 2007/2008 realized in preparatory classes at primary schools in the Czech Republic. The aim of this research was the complex analysis of theoretical and empirical sources concerning multicultural education of individuals from different ethnical environment with emphasis on possibilities of education in a preparatory class
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 29/7/2024 01:19