BARTOŇOVÁ, Miroslava. Asistent pedagoga v edukaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním (Teachers Assistant in Preparatory Class at Primary School). In FRANIOK, P. KOVÁŘOVÁ, r. (ED.) Rovné příležitosti v edukaci osob se speciálními potřebami. Ostrava, 1. vydaní. Universitas Ostraviensis PdF OU: PdF OU Ostrava, 2009, p. 7-18, 11 pp. ISBN 978-80-7368-654-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Asistent pedagoga v edukaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním
Name in Czech Asistent pedagoga v edukaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním
Name (in English) Teachers Assistant in Preparatory Class at Primary School
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Ostrava, 1. vydaní. Universitas Ostraviensis PdF OU, FRANIOK, P. KOVÁŘOVÁ, r. (ED.) Rovné příležitosti v edukaci osob se speciálními potřebami. p. 7-18, 11 pp. 2009.
Publisher PdF OU Ostrava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037809
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7368-654-3
Keywords (in Czech) přípravná třída asistent pedagoga dítě předškolního věku žák se sociálním znevýhodněním legislativa vzdělávací program
Keywords in English preparation class at primary school pedagogical assistant chidren in pre-school age education pupil with social disadvantage school legislation educational programes parents cooperation
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 3/1/2010 08:18.
Abstract
Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného ve školním roce 2006/2007 v přípravných třídách základních škol v České republice. Cílem výzkumného šetření bylo potvrdit opodstatněnost asistenta pedagoga v edukaci žáků se sociálním znevýhodněním vzhledem k samotnému výchovně vzdělávacímu procesu v přípravné třídě, či základním vzdělávání, ve vztahu k důležitosti spolupráce rodiny a školy.
Abstract (in English)
The paper presents results of the research project from the year 2006/2007 realized in preparation classes at primary schools in the Czech Republic. The aim of this research was to confirm the advisability of pedagogical assistant in education of pupils with social disadvantages (during education in preparation class, primary school with regard to the importance of cooperation between family and school)he paper presents results of the research project from the year 2006/2007 realized in preparation classes at primary schools in the Czech Republic. The aim of this research was to confirm the advisability of pedagogical assistant in education of pupils with social disadvantages (during education in preparation class, primary school with regard to the importance of cooperation between family and school)
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 29/7/2024 01:24