SCHEJBALOVÁ, Zdeňka. Des éléments du jeu dramatique dans le cours de français pour les apprenants tcheques atteints de troubles spécifiques d´apprentissage et de comportement (Elements of Dramatic Education in French Lessons for Czech Learners with Specific Learning and Education Difficulties). In Grenarová R., Vítková M.(eds.) Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 112-119. Pd-52/09-02/58. ISBN 978-80-210-5074-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Des éléments du jeu dramatique dans le cours de français pour les apprenants tcheques atteints de troubles spécifiques d´apprentissage et de comportement
Name in Czech Prvky dramatické hry ve výuce francouzského jazyka pro české žáky se SPU
Name (in English) Elements of Dramatic Education in French Lessons for Czech Learners with Specific Learning and Education Difficulties
Authors SCHEJBALOVÁ, Zdeňka (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Grenarová R., Vítková M.(eds.) Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD, p. 112-119, 8 pp. Pd-52/09-02/58, 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language French
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037818
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5074-7
Keywords (in Czech) dramatická výchova; francouzština; čeští žáci;specifické poruchy učení a chování; alternativní metody
Keywords in English Dramatic Education; French; Czech Learnings; Specific Learning and Comportment Disorder; Alternative Methods
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D., učo 2213. Changed: 17/3/2010 17:45.
Abstract
Le chapitre au sujet de l utilisation des éléments du jeu dramatique dans les cours de langues étrangeres, basé sur la recherche de l auteur, destinés aux apprenants tcheques atteints de troubles spécifiques d apprentissage et de comportement se concentre sur la grammaire française et sur les relations interdisciplinaires. Sur la base d un extrait du Petit prince d A. de Saint-Exupéry, modifié en forme d une courte scene dramatique, les apprenants s exerceront en grammaire française de base. Cette activité tient compte non seulement des éléments linguistiques, mais aussi de l aspect interdisciplinaire par rapport a l éducation dramatique, littéraire et a la civilisation française.
Abstract (in Czech)
Kapitola na téma využití prvků dramatické výchovy při výuce cizích jazyků u žáků s vývojovými poruchami učení a chování, vycházející z výzkumné činnosti autorky, je zaměřena na gramatiku francouzštiny a mezipředmětové vztahy. Na základě krátkého literárního úryvku z Malého prince od A. de Saint-Exupéryho, zpracovaného do formy dramatické scénky, si žáci procvičí základní morfologické struktury. Jsou zohledněny nejenom lingvistické prvky, ale zároveň mezipředmětový aspekt vzhledem k dramatické a literární výchově a k francouzským reáliím.
Abstract (in English)
The chapter Elements of Dramatic Education in French Lessons for Czech Learners with Specific Learning and Education Difficulties, founded on the author s research, focuses the french grammar and the interdisciplinate relations. On the basis of a short literary passage from the Little Prince by A. de Saint-Exupéry in dramatized form, czech learners exercise in basic french morphologic structures in view to dramatic and literary education and french civilisation.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 24/5/2024 22:03