SCHEJBALOVÁ, Zdeňka. Využití dramatické výchovy v hodinách francouzského jazyka s ohledem na žáky s SPU (Utilization of Dramatic Education in French Lessons with a view to SLD Learners). In Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. 1st ed. Brno: MU, 2009, p. 223-230, 7 pp. ISBN 978-80-210-4849-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití dramatické výchovy v hodinách francouzského jazyka s ohledem na žáky s SPU
Name in Czech Využití dramatické výchovy v hodinách francouzského jazyka s ohledem na žáky s SPU
Name (in English) Utilization of Dramatic Education in French Lessons with a view to SLD Learners
Authors SCHEJBALOVÁ, Zdeňka (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV, p. 223-230, 7 pp. 2009.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037820
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4849-2
Keywords (in Czech) dramatická výchova; francouzština; gramatika; žáci se SPU; alternativní metody
Keywords in English Dramatic Education; French; Grammar; Learners with SLD; Alternativ Methods
Changed by Changed by: PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D., učo 2213. Changed: 18/1/2010 11:28.
Abstract
Příspěvek zkoumá problematiku zefektivnění výuky cizího jazyka a ukazuje některé možnosti využití dramatické výchovy v hodinách francouzského jazyka se zaměřením na žáky se specifickými poruchami učení, jak účinně procvičit např. některé gramatické jevy.
Abstract (in English)
The presentation examines the issue of streamlining the foreign language teaching and illustrates some possibilities of utilizing drama in Education in French Lessons with Including SLD Learners. For example: how to exercise some grammatical phenomena effectively.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 29/7/2024 07:22