CARUANA, Carmel J., M. WASILEVSKA-RADWANSKA, A. AURENGO, P.P. DENDY, V. KARENAUSKAITE, M.R. MALISAN, J.H. MEIJER, Vojtěch MORNSTEIN, E. ROKITA, E. VANO a M. WUCHERER. The role of the biomedical physicist in the education of the healthcare professions: An EFOMP project. Physica Medica. Pisa-Roma: Istituti Editoriali Poligrafici Intern., roč. 25, č. 3, s. 133-140. ISSN 1120-1797. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The role of the biomedical physicist in the education of the healthcare professions: An EFOMP project
Název česky Úloha biomedicínského fyzika ve výchově zdravotníků: projekt EFOMP
Autoři CARUANA, Carmel J. (470 Malta, garant), M. WASILEVSKA-RADWANSKA (616 Polsko), A. AURENGO (250 Francie), P.P. DENDY (826 Velká Británie a Severní Irsko), V. KARENAUSKAITE (440 Litva), M.R. MALISAN (380 Itálie), J.H. MEIJER (528 Nizozemské království), Vojtěch MORNSTEIN (203 Česká republika), E. ROKITA (616 Polsko), E. VANO (724 Španělsko) a M. WUCHERER (276 Německo).
Vydání Physica Medica, Pisa-Roma, Istituti Editoriali Poligrafici Intern. 2009, 1120-1797.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 30000 3. Medical and Health Sciences
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 1.045
Kód RIV RIV/00216224:14110/09:00037838
Organizační jednotka Lékařská fakulta
UT WoS 000270331800005
Klíčová slova anglicky Biomedical physics education; Medical education; Academic role development; Curriculum development
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Vojtěch Mornstein, CSc., učo 2001. Změněno: 4. 1. 2010 10:48.
Anotace
The role of the biomedical physicist in the education of the healthcare professions has not yet been studied in a systematic manner. This article presents the first results of an EFOMP project aimed at researching and developing this important component of the role of the biomedical physicist. A background to the study expands on the reasons that led to the need for the project. This is followed by an extensive review of the published literature regarding the role. This focuses mainly on the teaching contributions within programmes for physicians, diagnostic radiographers, radiation therapists, and the postgraduate medical specializations of radiology, radiotherapy, interventional radiology and cardiology. Finally a summary list of the specific research objectives that need to be immediately addressed is presented. These are the carrying out of a Europe-wide position audit for the role, the construction of a strategic role development model and the design of a curriculum development model suitable for modern healthcare professional education.
Anotace česky
Úloha biomedicínského fyzika při vzdělávání zdravotníků dosud nebyla systematicky studována. Tento článek představuje první výsledky projektu EFOMP orientovaného na výzkum a rozvoj této důležité složky úlohy biomedicínského fyzika. Pozadí tohoto projektu zdůvodňuje jeho potřebu. Následuje rozsáhlý přehled publikované literatury k tématu. Zaměřuje se zejména na příspěvky k výuce v rámci studijních programů pro lékaře, radiologické asistenty, radioterapeuty a postgraduální lékařské specializace v radiologii, radioterapii, intervenční radiologii a kardiologii. Konečně je uveden seznam oblastí výzkumu, na které je nutno se okamžitě zaměřit. Timto se realizuje celoevropský poziční audit této úlohy, konstrukce strategického rozvojového modelu vhodného pro moderní výchovu zdravotníků.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 08:13