B 2009

Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice

BLAŽKOVÁ, Růžena

Basic information

Original name

Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice

Name in Czech

Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice

Name (in English)

Dyscalculia and specific leasing difficulties

Authors

BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

první. Brno, 110 pp. spisy Pedagogické fakulty MU č. 132, 2009

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00037843

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5047-1

Keywords (in Czech)

Specifické poruchy učení; dyskalkulie; přirozená čísla a operace s nimi; geometrické představy; reedukační postupy;individuální vzdělávací program

Keywords in English

Specific leasing difficulties; dyscalculia; natural numbers; geometry; reeducation of dyscalculia

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 21/4/2010 12:02, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Problematika specifických poruch učení je středem zájmu pedagogů, zejména z hlediska inkluzívního vzdělávání žáků. Je uvedena klasifikace poruch učení, příčiny poruch učení v matematice, analýza jednotlivých elementárních jevů. Publikace je zaměřena na učivo 1. stupně ZŠ, zejména na obor přirozených čísel.V závěru jsou uvedeny výsledky výzkumu o procentuelním zastoupení dyskalkuliků na základních školách.

In English

Problems of specific leasing difficulties is the centre of interest of teaches, especially the point of view of inclusive education of pupils. There are showed clasification of difficulties, cause of difficultiec in mathematics, analysis of particular elements phenomen of mathematics in primary school in the article.There are showed the results of the research about propotional frequency of pupils with disabilities at primary school.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education