Detailed Information on Publication Record
2009
Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice
BLAŽKOVÁ, RůženaBasic information
Original name
Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice
Name in Czech
Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice
Name (in English)
Dyscalculia and specific leasing difficulties
Authors
BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
první. Brno, 110 pp. spisy Pedagogické fakulty MU č. 132, 2009
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00037843
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5047-1
Keywords (in Czech)
Specifické poruchy učení; dyskalkulie; přirozená čísla a operace s nimi; geometrické představy; reedukační postupy;individuální vzdělávací program
Keywords in English
Specific leasing difficulties; dyscalculia; natural numbers; geometry; reeducation of dyscalculia
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 21/4/2010 12:02, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Problematika specifických poruch učení je středem zájmu pedagogů, zejména z hlediska inkluzívního vzdělávání žáků. Je uvedena klasifikace poruch učení, příčiny poruch učení v matematice, analýza jednotlivých elementárních jevů. Publikace je zaměřena na učivo 1. stupně ZŠ, zejména na obor přirozených čísel.V závěru jsou uvedeny výsledky výzkumu o procentuelním zastoupení dyskalkuliků na základních školách.
In English
Problems of specific leasing difficulties is the centre of interest of teaches, especially the point of view of inclusive education of pupils. There are showed clasification of difficulties, cause of difficultiec in mathematics, analysis of particular elements phenomen of mathematics in primary school in the article.There are showed the results of the research about propotional frequency of pupils with disabilities at primary school.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|