BLAŽKOVÁ, Růžena. Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice (Dyscalculia and specific leasing difficulties). první. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 110 pp. spisy Pedagogické fakulty MU č. 132. ISBN 978-80-210-5047-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice
Name in Czech Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice
Name (in English) Dyscalculia and specific leasing difficulties
Authors BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Brno, 110 pp. spisy Pedagogické fakulty MU č. 132, 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037843
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5047-1
Keywords (in Czech) Specifické poruchy učení; dyskalkulie; přirozená čísla a operace s nimi; geometrické představy; reedukační postupy;individuální vzdělávací program
Keywords in English Specific leasing difficulties; dyscalculia; natural numbers; geometry; reeducation of dyscalculia
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 21/4/2010 12:02.
Abstract
Problematika specifických poruch učení je středem zájmu pedagogů, zejména z hlediska inkluzívního vzdělávání žáků. Je uvedena klasifikace poruch učení, příčiny poruch učení v matematice, analýza jednotlivých elementárních jevů. Publikace je zaměřena na učivo 1. stupně ZŠ, zejména na obor přirozených čísel.V závěru jsou uvedeny výsledky výzkumu o procentuelním zastoupení dyskalkuliků na základních školách.
Abstract (in English)
Problems of specific leasing difficulties is the centre of interest of teaches, especially the point of view of inclusive education of pupils. There are showed clasification of difficulties, cause of difficultiec in mathematics, analysis of particular elements phenomen of mathematics in primary school in the article.There are showed the results of the research about propotional frequency of pupils with disabilities at primary school.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/4/2024 08:19