CARUANA, Carmel J., M. WASILEVSKA-RADWANSKA, A. AURENGO, P.P. DENDY, V. KARENAUSKAITE, M.R. MALISAN, J.H. MEIJER, D. MIHOV, Vojtěch MORNSTEIN, E. ROKITA, E. VANO, M. WECKSTROM and M. WUCHERER. EFOMP project 'Biomedical physics education for the healthcare professions' - an update for WC2009. In IFMBE Proceedings, Vol. 25, World Congress on medical physics and biomedical engineering. Berlin: Springer, 2009, p. 141-144. ISBN 978-3-642-03897-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name EFOMP project 'Biomedical physics education for the healthcare professions' - an update for WC2009
Name in Czech Projekt EFOMP 'Výuka biomedicínské fyziky pro zdravotníky' - update pro WC2009
Authors CARUANA, Carmel J. (470 Malta, guarantor), M. WASILEVSKA-RADWANSKA (616 Poland), A. AURENGO (250 France), P.P. DENDY (826 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland), V. KARENAUSKAITE (440 Lithuania), M.R. MALISAN (380 Italy), J.H. MEIJER (528 Netherlands), D. MIHOV (100 Bulgaria), Vojtěch MORNSTEIN (203 Czech Republic), E. ROKITA (616 Poland), E. VANO (724 Spain), M. WECKSTROM (246 Finland) and M. WUCHERER (276 Germany).
Edition Berlin, IFMBE Proceedings, Vol. 25, World Congress on medical physics and biomedical engineering, p. 141-144, 4 pp. 2009.
Publisher Springer
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 30000 3. Medical and Health Sciences
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14110/09:00037845
Organization unit Faculty of Medicine
ISBN 978-3-642-03897-6
ISSN 1680-0737
UT WoS 000282043300040
Keywords in English Biomedical physics education; Medical education; Academic role development; Curriculum development
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. RNDr. Vojtěch Mornstein, CSc., učo 2001. Changed: 4/1/2010 13:27.
Abstract
The policy statements describing the role of the biomedical physicist (and engineer) published by organizations representing biomedical physicists in Europe include the responsibility of contributing to the education of healthcare professionals. As a consequence, biomedical physicists provide educational services in most Faculties of Medicine / Health Sciences in Europe. In 2005, the EFOMP council set up a Special Interest Group to develop the role of the biomedical physics educator in such faculties and to work with other healthcare professional groups to produce updated European curricula for them. The effort of the group would provide a base for the progress of the role, enhance its relevance to contemporary healthcare professional education and provide input for future EFOMP policy documents regarding this important aspect of the role of the biomedical physicist. The present communication presents a background to the project, summarizes a literature review regarding the role recently published by the group, summarizes its latest research and indicates future research directions.
Abstract (in Czech)
Politická stanoviska popisující úlohu biomedicínského fyzika (a inženýra)zveřejněná organizacemi representujícími biomedicínské fyziky v Evropě obsahují odpovědnost za přispění k výchově zdravotníků. V důsledku toho biomedicínští fyzikové poskytují vzdělávací služby na většině lékařských a zdravotnických fakult v Evropě. V roce 2005 směn EFOMP ustavil speciální zájmovou skupinu pro rozvíjení vzdělávací úlohy biomedicínského fyzika v takovýchto fakultách a práci s ostatnimi skupinami zdravotníků, aby bylo vytvořeno updatované evropské curriculum. Úsilí skupiny poskytne základ pro rozvoj této roleT, zvýší její relevantnost pro moderní výchovu zdravotníků a poskytne vstupy pro budoucí dokumenty EFOMP v této oblasti. Tato zpráva ukazuje pozadí projektu, shrnuje dosud publikované práce skupiny, její poslední výzkumy a budoucí směřování.
PrintDisplayed: 3/5/2024 18:20