Učebnice Le français entre nous a RVP ZV.
SUQUET, Petra. Učebnice Le français entre nous a RVP ZV. (Le français entre nous and RVP ZV (the textbook analysis).). In Kurikulum a výuka v proměnách školy. 2009. ISBN 978-80-210-4927-7. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Učebnice Le français entre nous a RVP ZV. |
Name (in English) | Le français entre nous and RVP ZV (the textbook analysis). |
Authors | SUQUET, Petra. |
Edition | Kurikulum a výuka v proměnách školy. 2009. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Conference abstract |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-210-4927-7 |
Keywords (in Czech) | analýza učebnic ; francouzský jazyk |
Keywords in English | Textbook Analysis ; French Language |
Changed by | Changed by: Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D., učo 11336. Changed: 4/6/2010 15:10. |
Abstract |
---|
V rámci evropských integračních procesů došlo na mnoha evropských školách ke změnám vztahujícím se ke kurikulu školního vzdělávání. To se týká i České republiky. Novým požadavkům by měl odpovídat i obsah nabízených učebnic na českém trhu. Na příkladu dílčí analýzy učebnice francouzského jazyka pro vzdělávací obor Další cizí jazyk poukážeme na výhody související s používáním učebnic adaptovaných na podmínky místního kontextu, a to jak ve vztahu k požadované progresi, tak z hlediska rozvoje komunikativních i všeobecných individuálních kompetencí. |
Abstract (in English) |
---|
The European integration process has led in many European schools to changes in the curriculum of school education. This applies to the Czech Republic as well. New requirements should be consistent with the content of books proposed on the Czech market. The example of the partial analysis of textbooks of french as a foreign language, shows the benefits associated with the use of books adapted to the conditions of the local context, both in relation to the desired progression and to developpement of communicative competence and general individual competence. |
Links | |
---|---|
LC06046, research and development project | Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES) |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling |
PrintDisplayed: 30/5/2024 14:51