SUQUET, Petra. Učebnice Le français entre nous a RVP ZV. (Le français entre nous and RVP ZV (the textbook analysis).). In Kurikulum a výuka v proměnách školy. 2009. ISBN 978-80-210-4927-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učebnice Le français entre nous a RVP ZV.
Name (in English) Le français entre nous and RVP ZV (the textbook analysis).
Authors SUQUET, Petra.
Edition Kurikulum a výuka v proměnách školy. 2009.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4927-7
Keywords (in Czech) analýza učebnic ; francouzský jazyk
Keywords in English Textbook Analysis ; French Language
Changed by Changed by: Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D., učo 11336. Changed: 4/6/2010 15:10.
Abstract
V rámci evropských integračních procesů došlo na mnoha evropských školách ke změnám vztahujícím se ke kurikulu školního vzdělávání. To se týká i České republiky. Novým požadavkům by měl odpovídat i obsah nabízených učebnic na českém trhu. Na příkladu dílčí analýzy učebnice francouzského jazyka pro vzdělávací obor Další cizí jazyk poukážeme na výhody související s používáním učebnic adaptovaných na podmínky místního kontextu, a to jak ve vztahu k požadované progresi, tak z hlediska rozvoje komunikativních i všeobecných individuálních kompetencí.
Abstract (in English)
The European integration process has led in many European schools to changes in the curriculum of school education. This applies to the Czech Republic as well. New requirements should be consistent with the content of books proposed on the Czech market. The example of the partial analysis of textbooks of french as a foreign language, shows the benefits associated with the use of books adapted to the conditions of the local context, both in relation to the desired progression and to developpement of communicative competence and general individual competence.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 27/4/2024 02:38