E 2009

Místo pro každého II.

PROKOPOVÁ, Alice

Basic information

Original name

Místo pro každého II.

Name in Czech

Místo pro každého II.

Name (in English)

Místo pro každého II.

Authors

PROKOPOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

2009

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání (zogranizování) výstavy (s/bez krit. katal.)

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00037907

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

social disadvantage; social support; de-stigmatization; social rehabilitation
Změněno: 23/2/2010 13:31, RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.

Abstract

V originále

Výstava navazuje na "Místo pro každého" (výstava fotografií 2008), je sondou do života lidí, pro které je velmi nesnadné hledat pracovní uplatnění - ať už kvůli zdravotnímu handicapu (např. psychické onemocnění ap.) či vzhledem k neutěšené sociální situaci; cílem výstavy, která vznikla v rámci společného projektu s občanským sdružením AGAPO, bylo seznámit prostřednictvím fotografií širokou veřejnost s realizací sociální opory těmto lidem a mj. tak i přispět k jejich destigmatizaci ve společnosti. Soubor vystavených fotografií je součástí výsledků terénního výzkumu.

In English

The exhibition builds on the "Place for Everyone" (photography exhibition, 2008), is a probe into the lives of people for whom it is very difficult to find job placements; to exhibition, which originated in a project with the civic association AGAPO, was to inform the general public through pictures with the realization of social support to these people, and among others as well as contributing to their de-stigmatization in society. The file is part of the exhibited photos of the results of field research.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century