NĚMEC, Jiří. Vztah romské rodiny ke škole a vzdělání v zrcadle konceptu odloučení a spojení (The relationship of Roma family and the school and education in the mirror of disassociation and association concept). In RYBIČKOVÁ, M., HLADÍK, J. (ed) Škola v proměnách: Učitel-žák-učivo. 1. vyd. Zlín: Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009, p. 417-428. ISBN 978-80-7318-904-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vztah romské rodiny ke škole a vzdělání v zrcadle konceptu odloučení a spojení
Name in Czech Vztah romské rodiny ke škole a vzdělání v zrcadle konceptu odloučení a spojení
Name (in English) The relationship of Roma family and the school and education in the mirror of disassociation and association concept
Authors NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Zlín, RYBIČKOVÁ, M., HLADÍK, J. (ed) Škola v proměnách: Učitel-žák-učivo. p. 417-428, 12 pp. 2009.
Publisher Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037921
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7318-904-4
Keywords (in Czech) kvalitativní výzkum; fokusní skupiny; sociální a kulturní determinanty edukace; sociálně znevýhodněné skupiny žáků
Keywords in English quality research; focus group; social and cultural determinants of the education; socially handicapped groups of pupils; strategies of Romany pupils education; interview
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Changed: 20/2/2010 12:19.
Abstract
Výzkumná studie vychází ze závěrů řady kvalitativních výzkumných sond, které pracovníci katedry sociální pedagogiky realizovali v posledních několika letech. Deskripce dílčích determinant byla vytvářena v kontextu teorie sociální a kulturní reprodukce a reprodukce vzdělání, kterou rozpracovává sociologie. Studii završuje návrh možných strategií edukace romských žáků.
Abstract (in English)
The research is based on the conclusions of a series of research probes that had been realised by the team of the social pedagogy department in the last years. The description of the partial determinants was created in the context of the theory of social and cultural reproduction and educational reproduction that is deal with by sociology.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 12/6/2024 10:10