KONUPČÍK, Pavel. Didaktická technika I (Educational Technology I). Brno: PedF MU, 2009, 28 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Didaktická technika I
Name in Czech Didaktická technika I
Name (in English) Educational Technology I
Authors KONUPČÍK, Pavel.
Edition Brno, 28 pp. 2009.
Publisher PedF MU
Other information
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Projekční plocha, zpětný projektor, digitální záznamník, promítání
Keywords in English Projection screen, overhead projector, a digital recorder, projection
Changed by Changed by: PaedDr. Pavel Konupčík, učo 1478. Changed: 13/1/2011 12:12.
Abstract
Dobrá znalost základní obsluhy didaktické techniky je nezbytnou podmínkou k tomu, aby tuto techniku učitel mohl ve vyučovacím procesu použít. Jen ten učitel, který zvládl obsluhu přístroje se může plně soustředit v hodině na obsah učiva a jeho metodické zpracování. Tím, že učitel obsluhuje přístroje s naprostou jistotou a samozřejmostí, též minimálně odvádí pozornost žáků od učiva.
Abstract (in Czech)
Dobrá znalost základní obsluhy didaktické techniky je nezbytnou podmínkou k tomu, aby tuto techniku učitel mohl ve vyučovacím procesu použít. Jen ten učitel, který zvládl obsluhu přístroje se může plně soustředit v hodině na obsah učiva a jeho metodické zpracování. Tím, že učitel obsluhuje přístroje s naprostou jistotou a samozřejmostí, též minimálně odvádí pozornost žáků od učiva.
Abstract (in English)
Good knowledge of basic operating techniques of teaching is a necessary prerequisite to this technique the teacher could use in the teaching process. Only one teacher who has mastered the operation of the device can fully concentrate in class on teaching content and methodical process. By teacher serving apparatus with absolute certainty, and of course, also at least distracts students from the curriculum. Good knowledge of basic operating techniques of teaching is a necessary prerequisite to this technique the teacher could use in the teaching process. Only one teacher who has mastered the operation of the device can fully concentrate in class on teaching content and methodical process. By teacher serving apparatus with absolute certainty, and of course, also at least distracts students from the curriculum.
PrintDisplayed: 27/4/2024 11:16