Detailed Information on Publication Record
2009
Didaktická technika I
KONUPČÍK, PavelBasic information
Original name
Didaktická technika I
Name in Czech
Didaktická technika I
Name (in English)
Educational Technology I
Authors
KONUPČÍK, Pavel
Edition
Brno, 28 pp. 2009
Publisher
PedF MU
Other information
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Projekční plocha, zpětný projektor, digitální záznamník, promítání
Keywords in English
Projection screen, overhead projector, a digital recorder, projection
Změněno: 13/1/2011 12:12, PaedDr. Pavel Konupčík
V originále
Dobrá znalost základní obsluhy didaktické techniky je nezbytnou podmínkou k tomu, aby tuto techniku učitel mohl ve vyučovacím procesu použít. Jen ten učitel, který zvládl obsluhu přístroje se může plně soustředit v hodině na obsah učiva a jeho metodické zpracování. Tím, že učitel obsluhuje přístroje s naprostou jistotou a samozřejmostí, též minimálně odvádí pozornost žáků od učiva.
In Czech
Dobrá znalost základní obsluhy didaktické techniky je nezbytnou podmínkou k tomu, aby tuto techniku učitel mohl ve vyučovacím procesu použít. Jen ten učitel, který zvládl obsluhu přístroje se může plně soustředit v hodině na obsah učiva a jeho metodické zpracování. Tím, že učitel obsluhuje přístroje s naprostou jistotou a samozřejmostí, též minimálně odvádí pozornost žáků od učiva.
In English
Good knowledge of basic operating techniques of teaching is a necessary prerequisite to this technique the teacher could use in the teaching process. Only one teacher who has mastered the operation of the device can fully concentrate in class on teaching content and methodical process. By teacher serving apparatus with absolute certainty, and of course, also at least distracts students from the curriculum. Good knowledge of basic operating techniques of teaching is a necessary prerequisite to this technique the teacher could use in the teaching process. Only one teacher who has mastered the operation of the device can fully concentrate in class on teaching content and methodical process. By teacher serving apparatus with absolute certainty, and of course, also at least distracts students from the curriculum.