HRBÁČEK, Jiří. VYUŽITÍ OBJEKTŮ S VLASTNÍ INTELIGENCÍ PRO TVORBU VÝUKOVÝCH SIMULACÍ VE FLASH (USE OF OBJECTS WITH OWN INTELLIGENCE FOR BUILDING EDUCATIONAL SIMULATIONS IN FLASHI). In Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania - Zborník príspevkov - 24. mezinárodná vedecko - odborna konferencia. 1st ed. Banská Bystrica: Katedra techniky a technológií, Fakulta prírodných vied UMB, Banská Bystrica, 2009, p. 85-89, 2 pp. ISBN 978-80-8083-721-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name VYUŽITÍ OBJEKTŮ S VLASTNÍ INTELIGENCÍ PRO TVORBU VÝUKOVÝCH SIMULACÍ VE FLASH
Name in Czech VYUŽITÍ OBJEKTŮ S VLASTNÍ INTELIGENCÍ PRO TVORBU VÝUKOVÝCH SIMULACÍ VE FLASH
Name (in English) USE OF OBJECTS WITH OWN INTELLIGENCE FOR BUILDING EDUCATIONAL SIMULATIONS IN FLASHI
Authors HRBÁČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Banská Bystrica, Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania - Zborník príspevkov - 24. mezinárodná vedecko - odborna konferencia, p. 85-89, 2 pp. 2009.
Publisher Katedra techniky a technológií, Fakulta prírodných vied UMB, Banská Bystrica
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037931
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-8083-721-1
Keywords (in Czech) flash;interaktivní;animace; komunikace, eLearning
Keywords in English flash; interactive; animation; communication; e-learning
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 14/12/2010 21:34.
Abstract
Výukové simulace patří mezi velmi užitečné studijní opory. Jejich význam se neomezuje pouze na technické obory. V současné době se pro jejich tvorbu s výhodou využívá Adobe Flash. Tento nástroj patří mezi špičkové nástroje. Lze s ním vytvářet nejen simulace pracující na netu, ale i desktopové aplikace, nebo grafické interfaces pro různé programy vytvářené například ve VisualStudiu, C# apod. S přicházejícím Flash Playerem 10 dokonce i 3D. ActionScript 3 je plně objektově orientovaný a přinesl až desetinásobné zrychlení přehrávání SWF animací. Vytváření simulací je třeba také maximálně přizpůsobit současným požadavkům. Měly by být dynamické a snadno modifikovatelné. Je třeba aby byla možná týmová práce při jejich vytváření. To vše klade důraz na jejich vnitřní strukturu. Příspěvek si klade za cíl ukázat jednu z možností, jak tyto požadavky splnit používání objektů s vlastní inteligencí.Jde o výzkum možností užití těchto technologií nejen pro studenty se specifickými potřebami.
Abstract (in English)
Training simulations are among the very useful study support. Their importance is not confined to the technical disciplines. At present, for their creation to benefit uses Adobe Flash. This instrument is among the top tools. Can it create a simulation, not only working on the Internet, but also the desktop application, or graphic interfaces for different programs, for example, created in VisualStudio, C #, etc. In the coming Flash Player 10, even 3D. ActionScript 3 is fully object-oriented and brought up to ten times the acceleration playing SWF animations. Creating the simulations should also adjust the maximum current requirements. They should be dynamic and easily modifi. There is a need to be working at the time of their creation. This emphasis on their internal structure. The contribution aims to show one of the ways to meet these requirements the use of objects with their own intelligence.It is a research into the use of these technologies not only for students with specific needs.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 11/6/2024 05:12