MLÝNKOVÁ, Radka. Možnosti využití TPR a rozvoje fonologického/fonematického uvědomění v hodinách cizího jazyka (Possibilities of using TPR and development of phonological and phonemic awareness in foreign language classes). Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Pedagogická fakulta MU Brno, 2009, vol. 133, No 5, p. 24 - 29. ISSN 0323-0449.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Možnosti využití TPR a rozvoje fonologického/fonematického uvědomění v hodinách cizího jazyka
Name (in English) Possibilities of using TPR and development of phonological and phonemic awareness in foreign language classes
Authors MLÝNKOVÁ, Radka (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy, Brno, Pedagogická fakulta MU Brno, 2009, 0323-0449.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14640/09:00051256
Organization unit Language Centre
Keywords in English specific learning disabilities; foreign language instruction; methods of foreign language instruction; phonological and phonemic awareness; TPR
Changed by Changed by: Mgr. Radka Mlýnková, učo 53832. Changed: 25/2/2010 12:54.
Abstract
Článek představuje učitelům možnosti využití nejrůznějších alternativních metod a přístupů při výuce anglického jazyka ve třídách, kde se nacházejí společně s intaktními žáky také žáci se specifickými poruchami učení. Cílem tohoto článku je seznámit učitele s novými trendy ve výuce cizích jazyků a ukazát, jak je možné efektivně aplikovat tyto alternativní metody a principy u žáků s různými jazykový schopnostmi.
Abstract (in English)
The article introduces varied possibilities of using different alternative methods and attitudes to English language teaching in classes where there are educated both students with specific learning difficulties and students without them.The main aim of this article is to inform teachers about the new trends in teaching foreign languages and show them how to apply the alternative methods and principles effectively in mixed-ability classes.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 5/10/2024 09:36