KUČERA, Martin and Jiří HRBÁČEK. THE BASIC WAY OF REALIZATION OF THE MEASUREMENT SYSTEM COOPERATING WITH PC INTEGRATED TO STUDY SUPPORTS USING FLASH ANIMATIONS. In Multimedia in Physics Teaching and Learning. Udine: University of Udine, 2009, 3 pp. ISBN 2-914771-61-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name THE BASIC WAY OF REALIZATION OF THE MEASUREMENT SYSTEM COOPERATING WITH PC INTEGRATED TO STUDY SUPPORTS USING FLASH ANIMATIONS
Name in Czech ZÁKLADNÍ ZPŮSOB REALIZACE MĚŘÍCÍHO SYSTÉMU SPOLUPRACUJÍCÍHO S PC INTEGROVANÉHO POMOCÍ FLASH ANIMACE DO VÝUKOVÝCH OPOR
Authors KUČERA, Martin (203 Czech Republic) and Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Udine, Multimedia in Physics Teaching and Learning, 3 pp. 2009.
Publisher University of Udine
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Italy
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW MPTL 14
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037955
Organization unit Faculty of Education
ISBN 2-914771-61-4
Keywords (in Czech) Flash animace; interaktivní; studijní opory; výukové materiály
Keywords in English Flash animation; interactive;teaching materials;study support
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 8/2/2010 21:21.
Abstract
Current educational technologies place a special emphasis on implementation of measurement systems directly into study supports. The Masaryk University Department of Technical and Informational Education has been dealing with this topic for a considerable amount of time. That is one of the reasons why the experimental prototype of binary counter cooperating with PC was created. The article shows the basic way of realization of the measurement system - it shows its functioning and describes the communication between the counter and PC. This article also shows the communication between a Flash animation and a program created in Visual Basic. It is a research into the use of these technologies not only for students with specific needs.
Abstract (in Czech)
Nové výukové technologie kladou stále větší důraz na implementaci měřících systémů přímo do výukových opor. Na katedře Technické a informační výchovy Masarykovy univerzity se již delší dobu zabýváme touto problematikou. Tak také vznikl experimentální prototyp binárního čítače spolupracujícího s PC. Článek ukazuje základní způsob realizace měřícího systému. Ukazuje jeho činnost. Popisuje komunikaci mezi čítačem a PC. Jde o výzkum možností užití těchto technologií nejen pro studenty se specifickými potřebami.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 3/6/2024 15:40