D 2009

THE BASIC WAY OF REALIZATION OF THE MEASUREMENT SYSTEM COOPERATING WITH PC INTEGRATED TO STUDY SUPPORTS USING FLASH ANIMATIONS

KUČERA, Martin and Jiří HRBÁČEK

Basic information

Original name

THE BASIC WAY OF REALIZATION OF THE MEASUREMENT SYSTEM COOPERATING WITH PC INTEGRATED TO STUDY SUPPORTS USING FLASH ANIMATIONS

Name in Czech

ZÁKLADNÍ ZPŮSOB REALIZACE MĚŘÍCÍHO SYSTÉMU SPOLUPRACUJÍCÍHO S PC INTEGROVANÉHO POMOCÍ FLASH ANIMACE DO VÝUKOVÝCH OPOR

Authors

KUČERA, Martin (203 Czech Republic) and Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Udine, Multimedia in Physics Teaching and Learning, 3 pp. 2009

Publisher

University of Udine

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Italy

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00037955

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

2-914771-61-4

Keywords (in Czech)

Flash animace; interaktivní; studijní opory; výukové materiály

Keywords in English

Flash animation; interactive;teaching materials;study support

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 8/2/2010 21:21, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

Current educational technologies place a special emphasis on implementation of measurement systems directly into study supports. The Masaryk University Department of Technical and Informational Education has been dealing with this topic for a considerable amount of time. That is one of the reasons why the experimental prototype of binary counter cooperating with PC was created. The article shows the basic way of realization of the measurement system - it shows its functioning and describes the communication between the counter and PC. This article also shows the communication between a Flash animation and a program created in Visual Basic. It is a research into the use of these technologies not only for students with specific needs.

In Czech

Nové výukové technologie kladou stále větší důraz na implementaci měřících systémů přímo do výukových opor. Na katedře Technické a informační výchovy Masarykovy univerzity se již delší dobu zabýváme touto problematikou. Tak také vznikl experimentální prototyp binárního čítače spolupracujícího s PC. Článek ukazuje základní způsob realizace měřícího systému. Ukazuje jeho činnost. Popisuje komunikaci mezi čítačem a PC. Jde o výzkum možností užití těchto technologií nejen pro studenty se specifickými potřebami.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education